Любчо Нешков, собственик на БГНЕС: Медийната борба в Интернет предстои
Създадена като частна независима информационна агенция БГНЕС е в интернет пространството вече 6 години. Какво се случи за това време?
Преди 6 години за много българи Интернет бе нещо непознато . В страната съществуваше само една - държавна информационна агенция. През 2001г., а така остава и днес, Агенция БГНЕС е единствената частна информационна агенция, която въведе абонамента или по-просто казано, заплащането, за да се получава информация. Днес нещата са много по-различни, с всеки изминал ден все повече наши сънародници имат достъп до Интернет, почти всяка седмица се появяват най-различни информационни сайтове, които предлагат качествен продукт. Тепърва предстои борбата и истинската конкуренция в българското информационно Интернет пространство. Една от най-големите промени е свързана и с все по-голямото професионално отношение между партньорите в този бизнес. Заедно с това потребителите стават все по-взискателни. Оттук нататък критиката към нас и към това, което предлагаме, ще става все по-жестока. В крайна сметка и така трябва да бъде, влизаме в седмата година - както в живота така и в бизнеса -прощаваме до 7-та година.
БГНЕС е основател и член на Международната асоциация на частните агенции. Какви са целите на организацията?
БГНЕС е единствената българска информационна агенция член и съучредител на тази асоциация. Целите са много прости - защита на свободното слово и независимостта на медиите. На пръв поглед изглежда нещо банално, а всъщност това е ежедневна, да не кажа ежечасна битка. На второ място, заедно с останалите членове на асоциацията обменяме опит и се опитваме да разрушим държавната намеса в информационния бизнес. Източна Европа е единствената част от континента, където все още съществува държавното финансиране на информационните агенции. Защо трябва да има финансиране и при това на една агенция? Тук става въпрос за пряка зависимост! За какъв свободен достъп до пазара става дума? Много скоро и “ШУМ.БГ” ще почувства финансовите удари на свободния пазар. Само обединените ни усилия, на частните медии, могат да намалят разрушителния ефект от този подход.
Как виждате бъдещето на медиите в глобалната мрежа?
Като жестока конкуренция. Заедно с това очаквам да се спазват все повече правата за интелектуалната собственост. Всичко това ще става много по-бързо отколкото всеки един от нас си го представя. Според мен това ще бъде и една добра възможност за бизнес, защото всички ние от този бранш в Интернет, сме частни, търговски информационни агенции. Не забравяйте ПИРАТСТВОТО съществува и в нашия бизнес!
Кои са основните проблеми?
Това вече са и Ваши проблеми - финансовата независимост и защита на интелектуалната собственост. Не ги подценявайте. Пренебрегването на тези въпроси ще Ви създаде големи главоболия. Желая Ви успех и очаквам много скоро да се превърнете в абсолютния лидер в региона. Екипът на „Опасно бързите” от Агенция БГНЕС вярва, че ще изградим професионално сътрудничество, което ще бъде от полза за двете медии. На добър час колеги!
ШУМ.БГ
1833
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==