Всички шофьори трябва да знаят, че след влизането на промените в Закона за движението по пътищата, надявам се тази седмица да минат на второ четене в парламента, тол камерите ще могат да засичат движението в аварийните ленти и средната скорост, и да се налагат наказания на недисциплинираните водачи. ТОЛ камерите вече са синхронизирани със системата на МВР. Това каза пред журналисти в Ихтиман министърът на вътрешните работи Даниел Митов, който заедно с регионалния министър Иван Иванов провери как от тол управлението предоставят на МВР данни за нарушения при движение в аварийната лента.
Това са първите тестове на синхронизираната система на тол управлението със системата на пътна полиция, посочи министърът. Както и поредната стъпка към засилване дисциплината на пътя, добави той.
По думите на началника на Националното тол управление Олег Асенов движението в аварийната лента ще се наказва от тази събота и неделя - 19 и 20 юли.
Асенов каза, че вчера са имали работна среща с представители на "Пътна полиция" и са уточнили временен механизъм, по който още този четвъртък да започнат правоприлагане за нарушения в движения в аварийната лента преди настъпващия уикенд. Олег Асенов връчи на двамата министри символичен пакет от доказателствени записи. По думите на Асенов пътната безопасност не е задача само на едно правителство. Тя е социална задача и всички по един или друг начин трябва активно да участваме в нея и само тогава можем да постигнем значими резултати, допълни той.
Даниел Митов поздрави полицията, че в последните месеци са предприети безпрецедентни мерки за засилване дисциплината по пътя, съставени са многобройни актове, електронни фишове. Според него на безотговорни шофьори трябва да се налагат много строги наказания и да бъдат изваждани от пътя завинаги.
Има закупени камери, радари, текат процедури за още, тепърва ще насищаме пътя с повече контролни средства, а националната полиция ще продължи с мерките, патрулни автомобили, които ще контролират скоростта, каза Митов.
Министърът припомни, че промените в закона, които предстоят да бъдат гласувани в пленарната зала, засягат средната скорост, свързването на камерите на общините със системата на полицията.
Митов отбеляза, че е постигнат консенсус за парите от глобите от камерите на общините - половината остават в самите общини, а другите 50% - във фонд "Пътна безопасност". Но всичко зависи какво ще приемат депутатите в крайна сметка.
Този пакет от мерки до голяма степен ще реши неща, идентифицирани като проблематични, смята вътрешният министър.
През април депутатите приеха на първо четене пет законопроекта за промени в Закона за движение по пътищата. Част от предложените изменения предвиждат за нарушение, установено и заснето с автоматизирано техническо средство или система, за което не е предвидено наказание лишаване от право да се управлява МПС или отнемане на контролни точки, да се издава електронен фиш в отсъствието на контролен орган, с който се налага глоба или имуществена санкция в размер, определен за съответното нарушение. Предвижда се електронният фиш да подлежи на обжалване по реда на Закона за административните нарушения и наказания.
Дир.бг
Коментари
Анонимен
надявам се тази седмица да минат, ама предстои да видим дали ще минат и какво ще мине изобщо
Анонимен
Самите глоби няма да направят хората по умни, това си е просто данък, вижда се , че от ден на ден става по зле положението, все повече на индйци заприличваме. Ако имаше готова магистрала от Варна до София по малко ПТП-та щеше да има, ако пък и полагаха качествено асфалта можеше и да се доближим да Румънците поне :)
Храбрият с бялата риза
Партия гроб са като кърлежите
Анонимен
Абе тия тол-камери на сателит ли са качени,че ще следят цялата магистрала? Или пък са през триста метра.Егати Биг Брадъра! Къдрушката Сю нищо не казва по въпроса.
Анонимен
ТОЛ камерите са монтирани на рамките, които са поставени над платната и имат обхват до около 150 метра. В останалите участъци наглеците ще продължават да убиват хора в аварийната лента.
Анонимен
Глупост до глупост,първо трябва да има задължителна минимална скорост,която също да се санкционира по магистралите,ако река да изпреваря някой,както правилника изисква по най бързия и безопасен начин,след три,четири такива маневри какво правим,ако закъсам по някаква причина и се движа в аварийната лента,за да не преча на останалите и трафика какво пак правим,всичкото ни е от краката за главата!
Анонимен
Все шофьорите ви виновни бе, а че една магистрала на равен терен не можете да направите 60 години не е проблем. Не е проблем и че от Видин международен път минава покорай прозорците на хората. Не е проблем и че на места пътя е само понятие. Не е проблем и че на ремонта правите по пет пъти ремонт. Не! Няма проблеми шофьорите са виновни, що да не ги оскубим още някой лев.
Барон Крес фон Кресенщайн
Какво мучат миризливите селяндури над мен. Просто да не нарушават правилата и никой няма да ги глобява, в противен случай ще го ядат неумит какво и е напълно в реда на нещата във всяка цивилизована държава. Да си налягат парцалите, лека полека ще се наложи да се цивилизоват.
До Барон Крес ке.еф..
Няма как да разбереш някой който всеки ден иьминава по минимум 200км, а ти ходиш до работа и обратно с кола на разтояние 1км.. капиш???