По-високи глоби ще плащат шофьорите, които нарушават правилата за движение по пътищата. Това решиха депутатите, които приеха промени в Закона за движение по пътищата. Поправките влязоха в зала за окончателното второ гласуване, като дебатите и гласуването продължаха повече от няколко часа, съобщиха bTV и Нова телевизия.
При превишение на скоростта с над 40 км/ч извън населено място, глобата вече ще е 600 лева, но ще се отнема и свидетелството за управление за срок от 2 месеца. При повторно нарушение паричната санкция ще се удвоява, а лишаването от право да се шофира ще е 3 месеца.
Сред останалите промени е и увеличение на глобата за шофиране без документи - от досегашните 10 на 30 лева. Нарушения като преминаване на червен светофар или неспиране на пешеходна пътека вече ще струват 150 лева.
Депутатите решиха още, че за задължителен преглед на автомобила трябва да е платен не само данъкът, но и всички връчени глоби.
Законодателите се надяват с тези мерки да ограничат пътния травматизъм и да въведат по-ефективен контрол на пътя.
Парламентът реши още, че максимално допустимата скорост за движение на автомобили по магистралите остава 140 км/ч., а на скоростен път - 120 км/ ч. Промяната в Закона за движение по пътищата беше приета на второ четене със 165 гласа "за", 1 "против" и 3 "въздържал се".
На първо четене депутатите гласуваха максималната скорост на автомагистралите да бъде намалена на 130 км/ч., а на скоростен път - да бъде 110 км/ч., но на второ четене се отказаха от тези промени.
Забраната водачът на превозното средство да превишава тези стойности на скоростта ще се прилага и за средната скорост в определен участък от пътя, записаха още в закона депутатите.
От "Възраждане" изразиха притеснения относно въвеждането на измерване на средна скорост в определени участъци. Според Ангел Георгиев ("Възраждане") средната скорост е "машина за глоби и за постъпления, които после не е ясно къде и как ще бъдат харчени".
Лидерът на "Възраждане" Костадин Костадинов коментира, че вчера си е направил един експеримент на пътя от Варна за София, спазвал абсолютно всички ограничения и пристигнал за 8 часа и 12 минути. Варна - София за 8 часа с 55 км/ч., това ли искате, попита той.
Наказателни лихви върху глобите за шофьорите и без ГТП, ако не са платени
Виж още
Наказателни лихви върху глобите за шофьорите и без ГТП, ако не са платени
Калин Стоянов ("ДПС-Ново начало") обясни, че средната скорост ще бъде мерена на отсечка, където скоростта е постоянна. Отсечките, по думите му, където ще се мери средна скорост, ще бъдат между 50 и 60.
Според определението, предложено с измененията в закона, "средна скорост" е скоростта, с която пътно превозно средство изминава за определено време определен участък от пътя, установена с автоматизирано техническо средство или чрез система за секционен контрол на средната скорост. Предвижда се тази система за контрол да използва камери, монтирани в началото и края на участъка.
Лицата, които стопанисват пътищата, при възникване на пътнотранспортно произшествие своевременно почистват пътното платно и в едномесечен срок заменят с нови повредените пътни знаци, пътни светофари и предпазни съоръжения и възстановяват пътната маркировка, приеха депутатите.
Пътни знаци, пътни светофари, маркировка и други пътни принадлежности, чието поставяне е било наложено поради временна промяна в организацията на движението или въвеждане на временни ограничения или забрани, трябва да бъдат демонтирани от стопанина на пътя, съответно от ръководителите, отговарящи за изпълнението на ремонтните дейности, веднага след като отпадне необходимостта от тях.
Заседанието на Народното събрание обаче беше прекратено преди парламентът да успее да гласува до края на второ четене промените в Закона за движение по пътищата поради липса на кворум. И след третия опит нямаше достатъчно депутати в залата.
При последната регистрация таблото отчете 112 народни представители, след което председателят на парламента Наталия Киселова обяви край на заседанието.
В залата се регистрираха от ГЕРБ-СДС, "ДПС-Ново начало", "БСП-Обединена левица", "Алианс за права и свободи" и трима депутати, нечленуващи в парламентарна група. Групите на "Продължаваме промяната-Демократична България", "Възраждане", "Има такъв народ" , "Морал, единство, чест" и "Величие" не участваха в регистрацията.
Дир.бг
Коментари
Анонимен алкохолик
все ми е на акъла че милиардерите ще се стреснат от тия цифри , пак фукарийките като мен ще го отнасят , скапана държава
Българина
Пак ли?...
То пък небето има ли граници???...
Анонимен
Това за средната скорост е , абсолютна глупост ! От къде го изкараха това ! Една камера ,че и втора камера ще засича ,за какво време ще преминеш разстоянието от първата , до втората камера . През една камера минаваш с нормална скорост , през друга ,като минеш над ограничението ,си в нарушение . Това е . Какви са тези измишльотини , средна скорост .
Храбрият с бялата риза
Управляващите партий са мародерски организаций,какво друго очаквате от тях!!!
Анонимен
"Депутатите решиха още, че за задължителен преглед на автомобила трябва да е платен не само данъкът, но и всички връчени глоби.
Законодателите се надяват с тези мерки да ограничат пътния травматизъм и да въведат по-ефективен контрол на пътя."
Не виждам как обвързването на ГТП с плащането на глоби за нарушения, ще ограничи пътния травматизъм.
Анонимен
Помисли малко и ще разбереш. Както те дисциплинираха да си плащаш данъка, така ще стане и с плащането на глобите. Ако не искаш да плащал глоби не правиш нарушения. Логично нали?
Анонимен 09:53
За свидетелство за управление на МПС се изисква завършено основно образование. В него се учи как се изчислява средна скорост. Явно някой трябва или да си върне книжката или да се върне да учи.
Анонимен
Пътен травматизъм значи да пострада човек. Ако няма съд, а само глоба и нарушителят не си я плати, тогава като минава ГТП ще бъде принуден да я плати. Обаче това не означава, че после няма пак да причини пътен травматизъм. Той като не може да кара, колкото и да го глобяваш, все ще е опасен за обществото.