Пристигна и последният от общо шестте електрически автобуси, които ще обслужват транспортната схема на Шумен. Доставката е била направена в петъчния ден на миналата седмица, съобщиха от пресцентъра на Общината днес.
От там посочват още, че след като е пристигнал и този автобус, в оставащите дни на август и през септември администрацията се надява да завърши всички процедури, за да тръгнат новите автобуси.
„Общината е длъжна да приложи нормативно установени процедури. На първо място до края на месец август приемателна комисия трябва да приеме доставката, съгласно договора. След това могат за започнат процедурите по застраховане и регистриране в КАТ на автобусите. Третата стъпка е прехвърлянето им за ползване от фирмата „Шумен – Пътнически автотранспорт“ АД, която изпълнява схемата за градския транспорт“, се казва в прессъобщението на кметството.
След това ще се проведе обучение на шофьорите как да управляват новите електрически автобуси и как да използват зарядните станции.
Зарядните станции вече са проектирани, предстои поставянето им. За да се изгради станцията на ул. „Самара“, трябва да се направи с ремонт на подхода към терена и приспособяването му към габаритите на автобуса, уточняват от Общината. Другата зарядна станция ще се изгради на площада на Автогарата. За третата от общинския пресцентър не дават информация.
Община Шумен допълнително ще информира по кои линии на градския транспорт ще се движат новите автобуси от есента, казаха още от пресцентъра на кметството в Шумен.
ШУМ.БГ
Коментари
Данчо
Правилно ли разбирам , автобусите са на общината тя ги подарява на частна фирма да печели? Вероятно ще платим и зарядните станции.
Анонимен
Точно така,както и държавата ще подари нови влакове на частни жп превозвачи догодина.
Анонимен
зимата на снега ще ги пуснат да им падат по бърже батерията
Анонимен
От Пирея ли дойде?
Анонимен
Що не я разширите до мътница и дивдядово.като гледам във Варна ще хванат и част от морето.правете паркинги после мислете за зони
Анонимен
Много миришат тука нещата. Защо ще ги дават на ДАП-а? Защото няма пари да купи автобуси ли? Как така на тази фирма ще ги дадат. Защо не направят общинско дружество, а ще ги дават на една частна и издъхнала фирма?
Хммм
А някога в шумен бе изградена тролейбусна мрежа. И накрая някой спря доставката на тролейбусите и те заминаха за Пловдив. След това без много шум се събраха и кабелите от мрежата. Все още се виждат остатъци то някога изградената инфраструктура. Някой ще разрови ли защо стана така. И кой прецака тролейбусния транспорт преди повече от 30 години.
Анонимен
По тогавашната транспортна схема трябваше да има 5 тролейбусни линии. Те бяха изградили трасето само на едната. Бяха поръчали 5 тролея - пак колкото за една, максимум 2 линии. Бяха получили 2, но малко преди да дойде третия решиха че не искат тролеи и ги продадоха на Бургас. После бургазлии в крайна сметка също изградиха само една линия с петте шуменски тролея. Мисля че тя не съществува вече.
Анонимен
Тези 6 електробуса биха могли да покрият 2 сравнително къси линии, минавайки въднъж на 25 минути, т.е. по-често от рейсчетата на Банков. Глупаво е да ги дават на смотаната му фирма. Той ще им ... майката.