Германският министър на транспорта Патрик Шнайдер обяви, че договорът на изпълнителния директор на Deutsche Bahn, Ричард Лутц, е прекратен преждевременно. Това решение е взето съвместно с Лутц и председателя на Надзорния съвет Вернер Гацер. Лутц, който ръководи държавната железопътна компания от 2017 г., ще остане на разположение като управляващ директор, докато бъде назначен неговият наследник.
Причината за смяната на ръководството са масовите закъснения на влаковете и нуждата от структурни промени. През 2024 г. само 67% пътуващите на дълги разстояния влакове на Deutsche Bahn пристигат навреме — най-слабият резултат за повече от две десетилетия, съобщава Politico.
Първата половина на 2025 г. показва обнадеждаващи признаци: оперативните загуби са намалени наполовина до около 760 милиона евро, а приходите са се увеличили с 3,4% до 13,3 милиарда евро. Държавната подкрепа остава ключова: през март правителството отпусна над 4 милиарда евро и създаде специален инфраструктурен фонд, действащ до 2036 г. Компанията планира съкращения на 10 000 административни работни места до 2027 г. и инвестиции за модернизация на мрежата, включително пълна реновация на натоварената линия Берлин-Хамбург.
Министър Шнайдер ще представи на 22 септември "План за доволни железопътни клиенти" — стратегия за реформи, като подчертава: "Първо стратегията, после персоналът. Концепцията е на масата, сега трябва да намерим правилния човек за изпълнението ѝ."
Търсенето на наследник на Лутц се очаква да отнеме време. Сред обсъжданите кандидати са 63-годишният ръководител на Австрийските федерални железници Андреас Мат, бившият шеф на Швейцарския федерален транспорт Питър Фюглисталер, шефът на Siemens Mobility Майкъл Питер и регионалният директор на Deutsche Bahn Евелин Пала.
Самият Лутц пък ще получи обезщетение от 2,84 милиона евро заради преждевременното прекратяване на договора. За миналата година той е взел 1,42 милиона евро фиксирано възнаграждени и бонуси на обща стойност около 700 000 евро, според Euronews.
Дир.бг
Коментари
Добави коментар