182 сигнала от граждани постъпиха в новия онлайн портал на Община Шумен от стартирането му през септември до момента. Повечето са за неработещо осветление, показа проверка на ШУМ.БГ. От пресцентъра на кметството обясниха, че част от тях са решени, но повечето са в процес на обработка.

„Указанията за реагиране, дадени на администрацията от ръководството, са в рамките на деня или на седмицата, според сложността на сигнала, проблемът да бъде отстраняван. Понякога се налага по-дълго време за отработването на сигналите“, казаха от Общината, като поясниха, че максималният срок за реакция е 30 дни.

„Всеки ден със статус приключени са различен брой сигнали според вида и спешността им. До този момент най-бързо се решават проблемите по сигнали за боклук, нерегламентирани сметища, неправилно паркиране, неработещи светофари, необезопасени сгради. При натрупани сигнали по един проблем те се приоритизират и съответните специалисти търсят причините за натрупването на проблема. Правят се огледи на място и се извършват други дейности, които да позволят установяването на причините и бързото им отстраняване. Към момента сигналите за неработещо улично осветление се дължат на факта, че проектът все още се изпълнява и не е въведен официално в експлоатация“, казаха още от Общината.

Оттам добавиха, че гражданите продължават активно да използват денонощния телефон на Общината 054/857 677 за всякакави проблеми и нередности. Вече е в ход обаче процес по интегрирането на тези сигнали в новата онлайн платформа.  

ШУМ.БГ