40 ученици от три шуменски училища започнаха работа по създаването на подкаст „Шумни младежи“ – платформа, в която младежите ще обсъждат актуални теми без филтри и цензура.
В Народно читалище „Добри Войников“ се състоя първата среща на младите участници от ПЕГ „Н.Й.Вапцаров“, Професионалната гимназия по икономика и СУ „Панайот Волов“.
Учениците ще създадат 15 подкаст епизода, които ще бъдат публикувани в YouTube канала „Шумни младежи“.Младежите избраха да говорят за въпроси, които ги вълнуват: забраната за телефони в час, развитието на изкуствения интелект, ремонтите в училищата, професионалната реализация след завършване, велоалеите в Шумен, натоварването в образователната система, въвеждането на религия в училище, конфликтите между поколенията, личностното развитие и духовния път.
Освен медийната продукция, участниците ще реализират три благотворителни инициативи, които също ще документират в подкаста.
Следващата седмица младежите ще преминат специализирани обучения по журналистически похвати, обработка и монтаж на видео, които ще проведат Деян Герговски и Наум Кулев.
Подкастът се реализира по програма „Учим заедно“ на Фондация „Заедно в час“. Дейностите се осъществяват от Фондация „Образователни хоризонти“, а домакин на събитията е Народно читалище „Добри Войников".
ШУМ.БГ

Коментари
Анонимен
Пенсионерски град…! Деца и млади хора спасявайте се докато не сте заприличали в ежедневните си навици на бабите и дядовците си без време…
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
Защо не създадете подобна кауза на вече излезли от системата на държавното образувание, място където млади хора(студенти и работещи хора) могат да коментират и обменят идеи.
Да слушам тийнейджъри и какво е тяхното мнение по дадена тема е много излишно, поради фактори, които не са свързани с тях лично или под техен контрол.
Dessca
Ами не ги слушай! Чети книги да се образОваш!
Анонимен
Още нещо по същата тема, фондацията "Заедно в час"/"Учим заедно" е финансирана главно от "Америка за България".
Който, каквито изводи иска да си направи от тази информация.
Анонимен
Развитието/ внедряването на изкуственият интелект, също може да ни подпомогне, но може и да навреди на нашето образование. Интересува ме защо точно в България искат да се инициализира тази технология в училищата, кой ще я контролира имайки на предвид колко е изостанала технологичната част на училищата и един домейн си нямат. Ние нямаме ли педагози в Шумен, че трябва да се обръщате към и. интелект?
Анонимен
"Приспособяването на образованието към информационния век не се изразява с едно просто действие за осъвременяване на учебното пространство, а налага пълна промяна на съдържанието, методите и целите на образователната система. То се изразява в цялостна образователна реформа, включително и в промяна на човешкото мислене." Част от статия на "Образование и Познание"
Анонимен
На думи или поне това, което са качили на дадената статия звучи много обнадеждаващо, но като човек с познания за информационните технологии съм се убедил в обратното.
„Kогато на хората се даде власт, те ще я използват“, властта е инструмент, който почти винаги се използва, и че предоставянето ѝ на отделни лица може да доведе както до положителни, така и до отрицaтелни резултати.
Анонимен
Не е вярно, че училищата нямали домейни. Базовото училище първи си направиха домейн bazovo.com и подир тях почти всички училища вече имат.