Дело, заведено от потомците на шведската авторка на детски книги Астрид Линдгрен, относно маркетинга на лимонада, наречена „Пипи“ (Pipi), изненада хърватските производители на напитката, носеща същото име, съобщи ДПА.
„Ние в Pipi бяхме наистина изненадани от последните съобщения в шведските медии, тъй като нашата компания и „Астрид Линдгрен“ АД (Astrid Lindgren AB) не са конкуренти в никоя област на бизнеса“, каза представител на компанията за напитки пред ДПА в отговор на запитване.
Авторката почина през 2002 г., припомня германската агенция. Шведската компания Astrid Lindgren AB, която е собственост на децата и внуците на авторката, заведе дело срещу производителя на безалкохолни напитки, след като получи регистрация на търговска марка в Швеция.
Внукът на Линдгрен – Оле Найман, потвърди това пред ДПА, след като шведските медии разгласиха случая.
„Ако някой използва името Пипи в търговски контекст без наше разрешение и също така го свързва с Пипи Дългото чорапче на Астрид Линдгрен, ние сме длъжни да предприемем действия“, казва Найман, цитиран от местния вестник „Вимерби тиднинг“.
Според уебсайта на напитката, „Pipi“ – изписано само с едно „p“ в средата, за разлика от името на героинята на Линдгрен, която се изписва с две „р“ – съществува от 1971 г. В него се посочва още, че лимонадата е кръстена на известната Пипи Дългото чорапче, измислена от Астрид Линдгрен. В продължение на много години емблемата върху бутилките изобразяваше русо момиче с плитки и лунички, напомнящи за Пипи Дългото чорапче. Отскоро тя изобразява млада жена, която представя порасналата Пипи.
Производителят – Pipi Beverages, също се позовава на дългата история на напитката, посочва ДПА. Компанията заяви, че марката „Pipi“ е изградила добра репутация и признание на пазара в продължение на повече от 50 години.
БТА

Коментари
Анонимен
Внуците на Пепи спуканото кондомче