Да се поставят твърди ограничителни елементи върху двойната непрекъсната линия на бул. „Ришки проход“ в Шумен, гласува днес Общинската комисия по  безопасност на движението по пътищата.  

Предложението дойде от началника на „Пътна полиция“ гл. инсп. Веселин Георгиев и след кратък дебат бе единодушно прието.

Решено бе ограничителите да са от типа, който е използван в района на кръговото на Седми километър – бордюр с височина 20 см и колчета със светлоотразителни елементи с височина 50 см. Те ще се поставят не по цялото протежение на булеварда, а само в участъка от кръговото кръстовище с ул. „Владайско въстание“ до кръстовището с ул. „Цветан Зангов“.

„Тази година на бул. „Ришки проход“ има 9 произшествия с трима ранени. Всички те са заради двойната непрекъсната маркировка, която на 99% не се спазва“, каза Веселин Георгиев.

Според полицейския шеф водачите извършвали нарушения дори когато виждат патрулен автомобил и униформени на мястото. „С отхвърлянето на кръстовището пред Лидл обаче остава нерешен и проблемът с пешеходците“, добави още гл. инсп. Георгиев.

Комисията днес взе още две решения.

Първото, което предизвика и най-сериозен дебат, бе за ограничаване на движението на тежкотоварни камиони с тегло над 7,5 тона по бул. „Мадара“ в отсечката от бул. „Ришки проход“ до ул. „Владайско въстание“ при Дивизията. Искането дойде от фирми, които са изпратили протестно писмо, че в района на НЧ „Тодор Петков 1963“ паркират много камиони и автобуси и така създават сериозни неудобства за останалите.

При обсъждането на забраната бяха взети предвид възможностите за достъп с камион до търговските обекти в района, както и до борсата на улица „Калиакра“. Комисията прецени, че супермаркет „БулМаг“ ползва по-малки камиони и зареждането му няма да бъде затруднено, а до борсата може да се стигне и през източната част на „Калиакра“. Заместник-кметът и председател на комисията Николай Колев заяви, че идеята, залегнала и в наскоро приетия Генерален план за организация на движението на Шумен, е да се изведе, доколкото е възможно, тежкотоварния трафик от града.

По настояване на полицията Комисията прие също да се премахне възможностите за опасен обратен завой по пътя към 5-ти километър. В момента в участъка има две места без мантинела между платна – при разсадника и при черешовите градини. Гласувано бе на местата да се поставят временни прегради докато се изготви проект за постоянно решение.

ШУМ.БГ