BMW патентова собствен винт, който може да затрудни ремонтите при неоторизираните сервизи. Според критиците има шанс това да затрудни поддръжката на колите, но е важно да се отбележи, че идеята засега е "само на хартия".
Според информация на Autoblog, германският производител е подал патент за специални винтове с глава, оформена като логото на BMW. Вместо стандартни кръстати, Torx или шестостенни крепежи, новите винтове имат дизайн, вдъхновен от емблемата на марката - кръг, разделен на четири сектора.
Патентът описва четири различни типа глави - плоски, заоблени и тип "socket", всички със специфична форма, която изисква специализиран инструмент. Два от секторите са вдлъбнати, а останалите - повдигнати или равни, което прави използването на стандартни отвертки практически невъзможно.
На пръв поглед това може да изглежда като дизайнерски детайл, подходящ за видими елементи в интериора или моторния отсек. На практика обаче подобно решение означава, че обикновените инструменти няма да свършат работа, а достъпът до части ще бъде ограничен за всички извън оторизираната мрежа на BMW.
Реакциите онлайн не закъсняха. Много автомобилни ентусиасти и механици виждат в идеята поредна стъпка срещу т.нар. "право на ремонт" и желанието за запазване на по-дълъг живот на автомобила.
Според критиците, подобни винтове биха означавали допълнителни разходи, забавяне на ремонти и още по-голяма зависимост от официалните сервизи. Други пък иронично отбелязват, че копия на нужните накрайници вероятно ще се появят в AliExpress и Temu, още преди винтовете да влязат в реално производство.
Важно уточнение е, че това е само патент, подаден на 7 юни 2024 г. и публикуван през декември 2025 г. Автомобилните производители често патентоват идеи, които никога не стигат до серийно производство. Но дори и като концепция, този патент подсилва опасенията, че в ерата на електрификацията и софтуерно управляваните автомобили, ремонтите стават все по-затворени и недостъпни.
Дир.бг

Коментари
Анонимен
Гейове
Анонимен
Предполага се, че собствениците на такива автомобили са над средна класа хора, а не цървуланковци с 25 евроцента в джоба.