Предпразничната треска за покупки ни дава възможността и за разочарования от некачествени стоки. От Комисията за защита на потребителите в Шумен съветват да избягваме пазаруването от временни обекти, ако имаме претенциите за евентуална рекламация, тъй като те трудно се откриват в последствие. Като важно правило инспекторите напомнят за внимание при цялостната информация на етикетите на стоките и особено тази, която е с най-дребен шрифт. „При обявена повече от една цена на даден артикул се нарушава закона и при тези случаи клиента има право да заплати най-ниската посочена цена“, казва гл. инспектор Владимир Герчев и уточнява, че при намаление на стоки са обозначени две цени – нова и стара, като старата трябва да е зачеркната, а срокът на новата не трябва да надвишава един месец. „Най-важно е съхраняването на платежните документи – фактура или касова бележка, за да се предяви ако се наложи рекламация“, категорични са инспекторите. Според Герчев недоволните потребители могат да сигнализират през работните дни на тел. 800 413, а през празничните дни на националния тел. 070011122, като за целта в Шумен е сформирана дежурна група, която ще реагира своевременно на подадените жалби от потребители. ШУМ.БГ