Инспектори: Пазете касовите бележки и сигнализирайте навреме за некачествени стоки
Предпразничната треска за покупки ни дава възможността и за разочарования от некачествени стоки. От Комисията за защита на потребителите в Шумен съветват да избягваме пазаруването от временни обекти, ако имаме претенциите за евентуална рекламация, тъй като те трудно се откриват в последствие. Като важно правило инспекторите напомнят за внимание при цялостната информация на етикетите на стоките и особено тази, която е с най-дребен шрифт.
„При обявена повече от една цена на даден артикул се нарушава закона и при тези случаи клиента има право да заплати най-ниската посочена цена“, казва гл. инспектор Владимир Герчев и уточнява, че при намаление на стоки са обозначени две цени – нова и стара, като старата трябва да е зачеркната, а срокът на новата не трябва да надвишава един месец. „Най-важно е съхраняването на платежните документи – фактура или касова бележка, за да се предяви ако се наложи рекламация“, категорични са инспекторите. Според Герчев недоволните потребители могат да сигнализират през работните дни на тел. 800 413, а през празничните дни на националния тел. 070011122, като за целта в Шумен е сформирана дежурна група, която ще реагира своевременно на подадените жалби от потребители.
ШУМ.БГ
294
5
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Анонимен
какво иска да каже този Герчев - че в обектите на открито се продават некачестяени стоки - ами да я уволнят цялата тази комисия дето не си върши работата тогава. Те сами си признават, че не могат да се справят с обектите на открито - виждате ли - щяло да им бъде по трудно ... Ами те уж за това са създадени - да проверяват и да ни пазят от лоши стоки. Я да тръгнат да си проверяват стоките, а да не си пазят топлите местенца ... И не да гедат за някаква си там информация за телефонче, адресче или други подобни неща, а да проверяват по същество, да правят лабораторни анализи ( ако въобще знаят какво е това) Може ли този господин да отчете по техните проверки колко анализа реално са направени и колко опасни стоки те лично са открили - на бас, че няма нито една. Това дето им го пращат от София да го търсят по срисък не се брои - тези стоки ги е намерил някой друг...
Анонимен
Най - важно било съхраняването на платежния документ. Да, ама важи за стоките с по - висока цена или за дълготрайно използване. Кой нормален си пази бележките от хранителния магазин?
Анонимен
НАЙ-ВАЖНОТО разбира се са документите, хартийките, топлото местенце, заплатката... а за хората за истината и други подобни неща въобще не им пука на тия от разните там комисии и комитети
каква комисия?
От комисията казали да избягваме пазаруване от временни обекти, ако ще сме щели да имаме претенции за рекламация... Това ме разби!
Първо - всеки потребител има право да направи рекламация.
Второ - какво значи, че "те трудно се откривали впоследствие"? Кой или кое се "открива трудно" и защо ви е толкова трудно? Я ми кажете постоянен обект за продажба на елхи примерно.
Не са малко и постоянните обекти, при това с "добро име", които нарушават закона и е работа на тази комисия да ги санкционира, но защо ли не си мърдат пръста за тези нарушители?
Анонимен
защо да си мърдат пръстчетата, като могат да си пълнят джобчетата? не разбрахте ли че на тези просто не им се работи сериозно - само гледат да те щипнат за липсата на нещо по стоката, което въобще не е работа на търговеца да го пише - а на производителя... и после ако не им бутнеш ти пишат акта на тебе, а не ходят при производителя да си го санкционират него... щото така им е по-лесно и така отчитат дейност и си пазаят държавните заплатки. Да ги закрият трябва - само ядат народни пари!