Керемедчиев: Визираме "правото на ягодите"
Това, което беше направено вчера от министъра по европейските въпроси Гергана Грънчарова в разговора й с министъра на външните работи на Гърция Дора Бакояни, е да се търсят начини да се промени тежката ситуация с блокирането на границите, каза зам. министърът на външните работи Милен Керемедчиeв пред БНТ.
Той посочи, че България се е аргументирала пред ЕК с така наречения казус „Право на ягодите“. Той е от преди години, когато френските фермери по време на протест са блокирали границата с Германия и тя е била затворена. ЕК принудила френските фермери да отворят границите, защото по този начин се нарушава правото на свободно преминаване на стоки и хора, разказа Керемедчиев. Чакаме становището на ЕК и дирекция „Транспорт“ като сме се позовали на това „право на ягодите“, уточни зам. министърът. Чакаме в момента реакцията на ЕК.Керемедчиев уточни, че в гръцкото законодателство няма забрана за блокиране на пътищата, което у нас го има. По същия начин в Гърция не е забранено да стачкуват държавните служители. Но това противоречи на Европейското законодателство за свободно движение на хора и стоки Зам. министърът посочи, че юристите трябва да кажат какви претенции трябва да има България към Гърция за нанесените загуби, които трябва и точно да се уточнят. Керемедчиев каза, че не може да се обвинява гръцката държава, защото те конструктивни участват в европейските политики и помогнаха на България по време на кризата с природния газ. Той каза това, репликирайки Димитър Николов, зам. председател на Асоциацията на превозвачите, който беше категоричен, че с тази блокада финансови губят българските превозвачи и по този начин помагат на Гърция да получи средства от ЕК за фермерите си, което няма да се отрази на страната ни. За нас е напълно необходимо, извън решението на ЕК и българското правителство да вземе по-сериозни мерки, защото ние не можем да съдим Гърция, посочи Николов. Ние виждаме, че на опашката няма гръцките камиони,а има само български, полски, чешки и други. Гръцките камиони излизат през Италия и тази блокада е само срещу чуждите превозвачи, уточни той. Николов каза, че средно загубите на ТИР на ден са 400 евро, като направи уговорка, че в зависимост от стоката могат да бъдат и повече. /БГНЕС
113
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар