Търговски вериги злоупотребяват с потребителите
Над 30 проверки по жалби и сигнали са извършили през януари инспектори от Комисията по търговия и защита на потребителите в Шумен. Само за седмица над 6 са получените сигнали от граждани за нарушения в шуменски търговски вериги.
„Зачестиха сигналите,че при покупка на стока обявената цена се разминава от тази, която се посочва на касата“, съобщи за ШУМ.БГ Владимир Герчев, гл. инспектор в Комисията. Той уточни, че Законът за защита на потребителите им дава право при обявени две цени на дадена стока да се заплаща по-малката стойност. „Затова и клиенти, които са оспорили по-високата цена парите им са върнати, а останалите остават излъгани, защото не си знаят правата“, каза Герчев.
По-голямата част от подадените жалби на клиенти са за рекламация на стоки, но и тук незнанието на хората за правата им отново е налице. „Много от потърпевшите са се обърнали директно към сервизите, упоменати в гаранционните карти без да знаят, че рекламацията се предявява пред търговеца. Той я вписва в регистър на предявените рекламации, с което започва да тече едномесечния срок, в който проблемът трябва да бъде решен – стоката да се отремонтира или да се замени с нова.
При проверките инспекторите са констатирали, че все още има търговци, които не етикират стоките си. „Липсват етикети, информация на български език, вносители, артикул, цена и характеристики“, казват проверяващите и призовават потребителите да бъдат взискателни и при наличието на такива стоки да информират Комисията на тел. 800 413.
ШУМ.БГ
252
4
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Ч
Абе нали тази комисия се занимава точно със защитата на потребителите - сега те били виновни, че не знаели. Като не ти хареса цената ти предлагат да не закупиш стоката, или не е така? Трябва ли при всяка покупка да проверяваш ПРЕДИ да стигнеш до касата аджеба това ли е цената, която ще платиш за тази стока?
kec
Виж,Ч, това което пишеш е така, само че много хора в Щумен и в страната купуват стоки по цените (и то възможно най-ниските), защото нямат пари за скъпи и хубави стоки. Нали се сещаш какво е да обикаляш един час квартала за примерно морени от 35, а не от 40ст. и на касата да ти ги хакнат по 40, че може и по 45 ст. как боли, болиии...В това е проблема!!! Сега вече поставям въпроса тази комисия, какво аджеба ще направи ако някой се оплаче и като отидат на място и цените са оправени, какво правят.Ами ако никой не се оплаква?
Анонимен
ами загаранциите - трябвало да се ходи до магазина - после магазина ли поправя стоката - пак трябва да отиде в сервиза, и се получава в магазина от там в сервиза от там обратно в магазина и си получаваш стоката... май има 2 излишни движения, защото ако отидеш сам в сервиза и от там си получиш стоката просто отпада ходенето в магазина и т.н. !!! да ама така се създава работа на Комисията и тя отчита дейност и получава за това заплати, от нашите на данъкоплатеца пари!!!
ЗНАЕЩА
АМИ АЗ КАТО СИ ЗНАМ ПРАВАТА........НЕ МИ ПОМОГНА ТОВА,ОТ МАГАЗИН "БИОХИМИЯ" МЕ ПРАТИХА АЗ ДА СИ ЗАНЕСА ПРОТОЧНИЯ БОЙЛЕР В СЕРВИЗА,КОЙТО ПРОТЕЧЕ СЕДМИЦА СЛЕД ЗАКОПУВАНЕТО,ЦИТИРАХ ИМ ЗАКОНА , НО КАЗАХА,ЧЕ ПРИ ТЯХ ,КЛИЕНТА СИ НОСЕЛ УРЕДА В СЕРВИЗА,В "КАУФЛАН" ПЪК НАГЛОСТТА ИМ СТИГНА ДО ТАМ,ЧЕ В КУТИЯТА НА ТЕЛЕФОНА СИ ИМА ГАРАНЦИОННА КАРТА,НО ОТКАЗАХА ДА Я ПОПЪЛНЯТ,ЗАЩОТО ТЕ НЕ ДАВАЛИ ГАРАНЦИЯ,НИЩО,ЧЕ ПРОИЗВОДИТЕЛЯТ ДАВА.........СОКРАТ Е КАЗАЛ "ЗНАНИЕТО Е СВОБОДА",ТАКА Е ДАААААААА.........НО НЕ И В БЪЛГАРИЯ