Над 30 проверки по жалби и сигнали са извършили през януари инспектори от Комисията по търговия и защита на потребителите в Шумен. Само за седмица над 6 са получените сигнали от граждани за нарушения в шуменски търговски вериги. „Зачестиха сигналите,че при покупка на стока обявената цена се разминава от тази, която се посочва на касата“, съобщи за ШУМ.БГ Владимир Герчев, гл. инспектор в Комисията. Той уточни, че Законът за защита на потребителите им дава право при обявени две цени на дадена стока да се заплаща по-малката стойност. „Затова и клиенти, които са оспорили по-високата цена парите им са върнати, а останалите остават излъгани, защото не си знаят правата“, каза Герчев. По-голямата част от подадените жалби на клиенти са за рекламация на стоки, но и тук незнанието на хората за правата им отново е налице. „Много от потърпевшите са се обърнали директно към сервизите, упоменати в гаранционните карти без да знаят, че рекламацията се предявява пред търговеца. Той я вписва в регистър на предявените рекламации, с което започва да тече едномесечния срок, в който проблемът трябва да бъде решен – стоката да се отремонтира или да се замени с нова. При проверките инспекторите са констатирали, че все още има търговци, които не етикират стоките си. „Липсват етикети, информация на български език, вносители, артикул, цена и характеристики“, казват проверяващите и призовават потребителите да бъдат взискателни и при наличието на такива стоки да информират Комисията на тел. 800 413. ШУМ.БГ