Основното образование – до 7 клас
Основното образование да се завършва след 7 клас. Това предвиждат промените в Закона за училищното образование, който бе представен от министъра на образованието Даниел Вълчев пред директори на училища от цялата страна обсъдиха проекта за училищното образование на среща в Банкя, предаде БНР.
Предлага се още гимназиалната степен да бъде разделена на два етапа. Първия да обхваща 8, 9 и 10 клас, а вторият – 11 и 12 клас. Въвежда се още задължителна подготвителна година преди децата да постъпят в първи клас. От първи до четвърти клас няма да има повтарящи ученици. За тези, които изостават в обучението са предвидени допълнителни часове. Учителите вече ще имат право да гонят от час ученици, които нарушават дисциплината. В края на всяка учебна година преподавателите ще изготвят характеристика на всеки един ученик. Законопроектът предвижда и въвеждане на оценка на поведение. В проекта е записано още, че директорите ще имат 5-годишен мандат. Отпадат ограниченията за броя на мандатите им. Родителите ще имат 8 часа отпуск годишно за да откликват своевременно на повикванията на учителите. /БГНЕС
166
3
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
анонимен
Ти и сега е задължителна подготвителната година преди постъпването в първи клас, но в някои училища се приемат деца на 6 год.възраст без необходимото удостоверение за подготвителна степен. Кой в крайна сметка пати от цялата работа? Всички други, които са преминали тази година. Нима те са по-глупави и не са си поиграли още една година, след като може и без необходимото удостоверение!?!
анонимен
Браво на министър Вълчев!
Най-после му дойде на ума, че и учителите трябва да имат някакви права.Досега само учениците имаха право да правят каквото си искат в час.
А.Д.К.
много е добра идеята за оценяване и на поведението, само да не е фиктивно - само защото трябва по закон!
А за тези, които изостават от програмата в обучението си , нека тези допълнителни часове да се провеждат със специалист, който наистина да им помага да се справят по-добре и да наваксват пропуските по-бързо.
Алтернативен вариант е с тези деца да работи отделен специалист - индивидуално с всяко дете, но в съответния учебен час, заедно с останалите, без това да вреди на обучението на останалите деца в класа. Има го като практика в редица европейски страни и действа, без да се уронва авторитета на деца и учители.
За това, че учителите трябва да имат право да наказват ученици за неспазване на дисциплината в час и в междучасията със съгласна, а и учениците освен права имат и задължения, които крайно време е да започнат да спазват и изпълняват.