Мутафчиев: Няма спрян проект по оперативна програма "Транспорт"
Не виждам причини за сериозни притеснения за днешния вот след вчерашния дебат в Парламента. Това беше последният шанс на опозицията пред изборите. Не очаквахме обаче, че ще бъдат толкова общи аргументите на опозицията. Беше просто предизборно говорене, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев пред БНТ.В отговор на въпрос защо са били толкова дълги експозетата на министрите, той каза, че при така формулирания вот на недоверие всеки министър е трябвало да представи максимално какво е направено в сектор му. За нас приоритет беше изграждането на инфраструктурите със съседните страни, и до днище бъдат открити три фериботни връзки ? Варна ? Кавказ, Силистра-Калараш и Никопол-Турномагуреле, нещо, което не беше правено от години, посочи Мутафчиев. През 2006 година са утроени средствата за обновяване на ЖП-транспорт. Той не пожела да коментира как ще се развие делото около трагичния инцидент с пожара във влака София-Кардам, защото все още не е внесено обвинението, но подчерта, че и държавата трябва да поема отговорността си. Още след пожара аз издадох заповед с 10 точки за сигурността във влаковете. Много е важна модернизацията по отношението на пътя и връзката между персонала. В транспорта никога няма абсолютна сигурност каза министърът в отговор на въпрос дали може да се повтори подобна трагедия като тази във влака, в който изгоряха девет души. Но трябва да се прави максималното, за да сме убедени, че сме си свършили работата и да правим необходимия контрол от страна министерството. По сигнала на депутата Атанас Атанасов за някаква корупционна псхема при закупуването на стари вагони от Германия, става дума за рециклирани вагони, които практически са обновени вагони, има технологически принципи, които ги модернизират, каза Мутафчиев.. Тази фирма е избрана с конкурс, но аз съм сезирал прокуратурата да се направи проверка. До този момент аз нямам доказателства за някаква корупционна схема, но като министър съм длъжен да направя проверка и за това съм сезирал прокуратурата, за да стане ясно, подчерта той. В транспорта не са спирани никакви средства, категоричен беше Петър Мутафчиев. Ние като управляващ орган след направена проверка по проектите от оперативна програма Транспорт разкрихме проблеми около два проекта и ги спряхме, даде пример министърът. Общата оценка на правителството на САЩ за корупция в страната е на базата, на която правим оценка и ние, каза Мутафчиев. Но това не е само проблем на изпълнителната власт, но и на другите власти като съдебната и други. Нека да се види колко от представителите на организираната престъпност имат вече прокурорски дела, нека да видим резултатите и да говорим. Аз съм чувствителен, когато се говори за корупция фриволно, нека се говори с конкретни факти, счита министърът на транспорта. Ние не можем с неверни данни да представяме една невярна картина пред европейските институции и да ни спират средства, както се получи с един евродепутат от ГЕРБ, трябва да се говори с конкретни факти, посочи Мутафчиев. Той каза, че не може да се сравнява оперативна програма Транспорт с другите. В момента се работи по един голям проект по ИСПА за над милиард евро, който ще се работи на етапи. Ще имаме проекти за три програмни проекта, които ще представи нашето правителство. Вече са дадени в ЕК проекти за 240 млн. евро за софийското метро, както и за АМ до Свиленград и други. По повод моста Дунав 2 Мутафчиев напомни за скорошната си среща с румънския си колега и се водят периодически такива разговори, като уточни, че в началото на март ще бъде подписан договор за инфраструктурата около моста и за очуждаването на имотите в района. Мутафчиев посочи още, че водят разговори по различни въпроси с румънския страна, вкл. и за други два моста на Дунав в края на април. В заключение Мутафчиев каза, че съобразно финансовите възможности на страната съществуващата жп инфраструктура в градовете ще се използва, за да се създаде нещо като S-бан, която да улесни движението в големите градове.
БГНЕС
161
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар