Всекидневникът от Колорадо "Дъ Роки Маунтийн Нюз" затваря врати след близо 150 години на американския пазар, последна жертва на кризата, разклатила вестникарската индустрия отвъд океана, предаде Франс прес. В изявление на сайта на изданието, собствениците му, "E.W. Scripps Co" заяви, че последният му брой ще бъде отпечатан в петък. Главният изпълнителен директор на компанията Рич Боен заяви, че вестникът е станал "жертва на променящите се времена в нашата индустрия и на огромните икономически предизвикателства". "Дъ Роки Маунтийн Нюз" е един от най-добрите примери за това от какво се нуждаят местните новинарски организации, за да ги има в бъдеще. За съжаление, партньорският бизнес модел остава в миналото", изтъкна Боен. Вестниците в САЩ се борят за адаптиране в ерата н Интернет, период, в който всекидневници страдат от спад на традиционни източници на приходи като класифицирана реклама с нарастването на сайтове като craigslist.org. Създаден през 1859 г. от Уилям Байерс, затварянето му се случва едва два месеца преди 150-та му годишнина. Само през последното десетилетие вестникът е получил 4 награди "Пулицър". Изданието сключи споразумение за съвместно опериране с "Денвър Пост", което даде възможност на двата вестника да обменят всички бизнес услуги, за да поддържат двата особени редакторски гласа в региона. Съобщението за затварянето на "Дъ Роки Маунтийн Нюз" се прави дни след като вестникарската групировка "Хърст" заплаши да прекрати издаването на обичания "Сан Франциско Кроникъл" в случай, че екипът му не се съгласи с "значителни" съкращения на работни места. БГНЕС