Изключиха ученика, който счупи пръст на учителка
Деветокласникът Ахмед Ридван, който миналата седмица счупи пръст на учителката си в час по немски език, се наказва с преместване в друго училище. Това реши на свое заседание днес педагогическият съвет на Професионалната гимназия по механотехника, електроника и транспорт "Христо Ботев" в Шумен.
За провинението си момчето получи най-тежкото наказание, предвидено в Закона за народната просвета и правилника за прилагането му. За „преместване в друго училище“ гласуваха 46 от членовете на Съвета, а 17 бяха за „предупреждение за преместване“.
„Педагогическият съвет взе суверенно решение. Според мен колегите постъпиха достойно, като защитиха учителката“, каза за ШУМ.БГ шефът на регионалния просветен инспекторат доц. Добромир Добрев.
На заседанието са присъствали ученикът и майка му. Ахмед отрекъл да е хващал ръката на учителката Стоилка Николова и заявил, че е обвинен несправедливо. Свидетелските показания на съучениците му и на присъствалия в класната стая студент на практика сочат обратното.
„Удовлетворена съм от решението на Съвета, притеснява ме само това, че момчето не е осъзнало постъпката си и не чувства вина“, каза Николова.
Все още се изчаква решението на министъра на образованието Даниел Вълчев за това дали да наложи наказание на директорката на гимназията Галина Младенова, че не е уведомила своевременно за инцидента.
ШУМ.БГ
1788
51
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
към ученика
Щом се премълчават истини, екшъните не само ще продължават, но ще се и умножават! ПС -ти вземат решения без да са анализирали причините за случилото се.
към бай М......
Много са ти остарели методите, бае!Нали знаеш, насилието ражда насилие!
ИСТОРИК
Според скорошна анкета, всеки втори действащ учител не желае да упражнява педагогическата професия. Целта на анкетата, проведена сред учители, ученици и родители, цели да провери обществените нагласи за качеството на образованието. 55% от учителите заявяват, че при първа възможност биха напуснали учителската професия завинаги. А причините за това са: претоварване, дистрес, ниско заплащане, липса на лично време. Едва 31 % биха продължили да даскалуват, въпреки всички трудности. Останалите 14% се колебаят, дали да останат или да напуснат работaта си.
Според анкетираните, в момента обрзователната система е на средно ниво. На въпроса, какво трябва да се промени, на първо място се посочва материалната база. Също така се иска опростяване на част от учебниците, по-достъпно и модерно преподаване.
20% от българските ученици и учители намират някои учебници за неразбираеми. При педагозите най-голямо е недоволството от учебниците по гражданско образование, по етика и право, по психология и по философия. Следват учебниците по езиковите дисциплини. Според учениците, най-нехаресваните учебници са тези по геометрия, а най-харесваните - тези по чужд език.
5% от анкетираните ученици споделят, че изобщо не четат книги. Има цели класове, в които учениците нямат читателски картон в училищната библиотека! Групата на рядко четящите е 49%. Често или редовно четат книги останалите 46% от анкетираните деца. Нито един от анкетираните учители не е заявил, че изобщо не чете.
По-тежка е картината с учебниците и учебните помагала. 25% от тийнейджърите споделят, че изобщо не ги отварят. 10% от учителите изненадващо споделят, че не използват учебниците по време на преподаването. Според авторите на анкетата, тези учители са активни и използват допълнителни източници при подготовката на уроците си.
Подготовката за следващия ден отнема минимум по два часа - и за учителите, и за учениците.
Запитаните масово определят като незадоволително общуването между учители, ученици и родители.
Тревожни са отговорите на въпроса, какво би могло да мотивира учениците да учат. Най-честият отговор на този въпрос е: "нищо", следван от семейството, приложимост на знанията, оценките, конкурентноспособност при търсене на работа, стипендия...
83% от анкетираните смятат, че въведената през изминалата учебна година система за външно оценяване не е обективна.
Според 95% от запитаните, до 3 години няма да има реална реформа в училище.
Само 1% вярват, че налаганите промени като външно оценяване, матури, униформи, пари за школски проекти, камери в коридорите и т. н. ще дадат някакъв положителен резултат.
Скептицизъм има и към диференцираното заплащане на учителския труд.
Няма учител, който да не смята, че главната вина носят МОН и лично - министърът на образованието и неговият заместник.
---
Сега, заради "делегираните бюджети" класовете се пълнят до 30 деца, скоро ще се пълнят до 35-40. Всеки ученик, бил той ученолюбив и дисциплиниран или пълен боклук, е ценен, защото наличието му в класа носи пари на училището.
От друга страна, преди 5-10 г. имаше по 2-3-ма глупаци в клас, класът ги смазваше и те поне не пречеха на педагогическия процес. Днес от клас от 30 деца едва 2-10 учат, а останалите бойкотират учебния процес. След един час в такъв клас учителят е смазан и преуморен (трябва да се кара с идиоти, вместо да преподава) и не е полезен дори на себе си, камо ли - на следващите класове, в които трябва да влезе. И е така в цели поколения.
Например, тези, които бяха 12 клас и завършиха през 2008 г. (аз им преподавах в 11 клас) и тези, които сега (2008/9) са 9 клас, са чудесни деца.
В сегашните 10 и 11 класове са смесени - прекрасни деца с идиоти и изроди.
Би могло да се отделят изродите в отделни класове, а учещите деца да са събрани заедно, ама никой не го прави. Примерно - от 6 паралелки - 2-3 да са с учещите, а останалите - с глупаците. Така поне ще е по-нормален учебният процес.
От друга страна, трябва да се създадат учебни отдели като в университетите или училищата на запад и на изток - безработни учители да се занимават с броенето на отсъствията в дневниците, без да преподават. А тези, които преподават, да не сае занимават с идиотщини, които Министерството, Инспекторатите и директорите спускат с безумни срокове - "от утре - за завчера".
Иначе, ако се поизгонят няколко ученика, чието място не е в елитно училище (да не казвам, че не е в никое училище!), това ще има отрезвяващ ефект върху някои.
От друга страна, ако боклуците се оставят да повтарят учебната година, те ще се влеят в нови класове, които ще "отровят" с присъствието си в тях.
От трета страна, ако се закрие някоя паралелка, на учителите им пада бройката на часовете и няма да могат да преподават на пълен норматив. Това ще е причина един преподавател да преподава няколко учебни предмета на няколко випуска едновременно, което е убийствено. Аз съм преподавал така.
И, когато няколко паралелки "паднат", ще паднат и работни места - на учители и на непедагогически персонал (общи работници, домакин, библиотекар, хигиенисти, градинар, огняр...). Може да се закрият цели училища в селата и училищната мрежа да се "оптимизира", както казва министърът. Крайно време е министерският съвет да се оптимизира и да се премахнат малоумниците в МОН. Няма ли по-кадърни от тях? Явно в средите на управляващите - не. Да си назначат външни експерти, тогава!
А паралелки и учители ще "падат", защото 8 клас минав към гимназиите. Така учителите в основните училища ще намалеят, а тези в гимназиите ще се увеличат.
---
Системата трябва да е такава, че да изхвърля бързо навън олигофрените, които не искат да се учат и за които образованието не представлява ценност.
Няма нормален учебен процес без дисциплина в час и самодисциплина у дома!
--------------------
Ако мислиш за 1 година напред, посей ориз, ако мислиш за 10 години напред, засади дърво, а ако мислиш за 100 години напред - образовай населението!!!
Бай Мильо
Хайде, байновото - напиши кой точно текст от чл.139, ал.1 от ППЗНП не е МОРАЛНО остарял и какво точно променя в поведението на ученика !!!
Напиши го точно и обясни:
1. В какво конкретно се изразява НАКАЗАНИЕТО на ученика??? (т.е. - КАКВО Е ЛИШЕНИЕТО ЗА УЧЕНИКА ???)
2. КАКВО ТОЧНО ПРОМЕНЯ В ПОВЕДЕНИЕТО НА УЧЕНИКА ???
Само че КОНКРЕТНО И ЯСНО , А НЕ КАТО УВОДНА СТАТИЯ НА В-К "РАБОТНИЧЕСКО ДЕЛО" ОТ 1987 ГОДИНА !!!
адвокат
Всеки класен ръководител знае, че преди да се наложи това наказание трябва да се спази законова процедура относно консултирането на ученика от "социални грижи". Срокът по тази процедура е седем дни и тече от депозирането на уведомителното писмо от страна на училището до юриста на "социални грижи". Тъй като ученикът е извършил деянието миналата сряда, то този срок очевидно не е спазен.
Извънреден Педагогически съвет може да се свика само, ако за това са депозирани при директора на училището заявления от 2/3 от учителите в него. В противен случай неговите решения са нелигитимни и подлежат на отмяна по нареждане или от РИО Шумен или от МОН.
Ученикът може да подаде жалба в РИО Шумен , или до МОН за незаконосъобразно наложено наказание. В училището ще получат предписание за отмяна на наказанието.
ИЗВОД: ИЛИ ДИРЕКТОРЪТ НЕ ПОЗНАВА ЗАКОНИТЕ ДОБРЕ, ИЛИ УМЕЛО БОРАВИ С ТЯХ ЗА ДА НЕ ЗАГУБИ СУБСИДИЯТА ОТ 1500 ЛВ., КОЯТО ПОЛУЧАВА ЗА ТОЗИ УЧЕНИК.
аа
За такива ахмедовци само съд. Учителката досега трябваше да си извади съдебно медицинско и да подаде жалба. Какво ще чака някоя директорка да я защитава. А ахмедчо да отива да пасе кравите, като не знае какво да прави в града.
Папурков
Антака! Аз ви казах, че така ще стане - сега и от другото училище като го изключат, ще отиде в още едно, две и накрая ще отиде да пасе овце и кози при неграмотните си родители в делюьормана!
Бай Мильо към адвокат
Написал си :
" Срокът по тази процедура е седем дни и тече от депозирането на уведомителното писмо от страна на училището до юриста на "социални грижи".
От къде собствено го извади този текст, че нещо не ми е ясно ???
А що се отнася до "Социалните служби" и консултирането на ученика - добре е да знаят всички :
УЧЕНИКЪТ ИМА ПРАВО ДА БЪДЕ КОНСУЛТИРАН ОТ ТЯХ...
Дали обаче ще "консумира" това право, или не, е проблем не на училището, а на ученика и на неговите родители...
Но все пак се радвем, че "адвокат" се е опитал да разсъждава трезво !
Не видях обаче конкретните мисли на онова - байновото, дето снощи в 22.30 писа във Форума, че моите предложения (методи) били остарели...И къде точно видя в изложението ми "насилие" също не стана ясно...Може би в глобите към родителите от порядъка на една минимална работна заплата...Ако е така - очевидно не си наясно, байновото, ЧЕ ПОВЕЧЕТО РОДИТЕЛИ ОТДАВНА СА АБДИКИРАЛИ ОТ ПРОЦЕСА НА ОБРАЗОВАНИЕ И ВЪЗПИТАНИЕ НА ДЕЦАТА СИ, И, ЧЕ ТРУДНО МОЖЕШ ДА ГИ "ДОКАРАШ" ДО УЧИЛИЩЕ, АКО ТЕ НЕ ПОЖЕЛАЯТ...
Епитропов
Към "адвокат" :
От медиите става ясно, че шефа на инспектората явно е присъствал на ПСъвет, на който са изключили ученика.
Тогава по твоите думи, "адвокат-е", излиза, че и него (доцента) га натикваш в кюпа на непознаващите "правилата на играта"...