Изключиха ученика, който счупи пръст на учителка
Деветокласникът Ахмед Ридван, който миналата седмица счупи пръст на учителката си в час по немски език, се наказва с преместване в друго училище. Това реши на свое заседание днес педагогическият съвет на Професионалната гимназия по механотехника, електроника и транспорт "Христо Ботев" в Шумен.
За провинението си момчето получи най-тежкото наказание, предвидено в Закона за народната просвета и правилника за прилагането му. За „преместване в друго училище“ гласуваха 46 от членовете на Съвета, а 17 бяха за „предупреждение за преместване“.
„Педагогическият съвет взе суверенно решение. Според мен колегите постъпиха достойно, като защитиха учителката“, каза за ШУМ.БГ шефът на регионалния просветен инспекторат доц. Добромир Добрев.
На заседанието са присъствали ученикът и майка му. Ахмед отрекъл да е хващал ръката на учителката Стоилка Николова и заявил, че е обвинен несправедливо. Свидетелските показания на съучениците му и на присъствалия в класната стая студент на практика сочат обратното.
„Удовлетворена съм от решението на Съвета, притеснява ме само това, че момчето не е осъзнало постъпката си и не чувства вина“, каза Николова.
Все още се изчаква решението на министъра на образованието Даниел Вълчев за това дали да наложи наказание на директорката на гимназията Галина Младенова, че не е уведомила своевременно за инцидента.
ШУМ.БГ
1791
51
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
мнение
Не трябва да се чете изолирано чл.139,ал.1 от ППЗНП.Преди да се приложи има процедура, която трябва да се спази.Ако всичко предвидено от ППЗНП се изпълни точно, прецизно, то без съмнение ще има възпитателен ефект за проявилия се ученик, за неговите съученици,за родителите и обществото.
Категоричното ми мнение е, че в Б-я има добри/не съвършени/закони, но те не се спазват!!!!!!!!
учтел
И какво като се накаже ученика по чл.139 ? Дори и да бъде преместен по т. 3 на него му е все тая. Рано или късно ще завърши все някъде , въпреки че е нанесъл с поведението си много вреди на хората околонег.Може и някой ден да стане висш началник . Зависи какви връзки има. В нашата държава става така.
прочети
до кога ли ще е така?
http://bgfactor.org/index_.php?cm=14&ct=50&id=12901
Папурков
Незнам от кой се следи сайта, не ме и интересува, но ако се следи от учители бих им казал следното: Да се вдигнат и да не влизат в час така както направиха за заплатите като сегашното им искане да бъде: да се промени наказателната уредба из основи и такива като тоя АААААМЕД да бъдат наказвани най - сурово! Наказание му е майката ако искате да има ред! Пък който иска да ходи на училище, защото има и такива които искат да завършат образование, а такива като тоя им пречат!
Ето за какво иде реч...
Вероятно вече отшумя еуфорията и нашего брата - учителя - е пак в неволите си, но статията си заслужава...
Учителството е професия със задължения без права
22 Октомври 2007
Личното мнение на една частна учителка. Слободия, анархия и животинска агресия в класните стаи
Сцена посред час и учителят нищо не може да направи...
Чудно ли е, че учителите масово са болни...
А може би им е скучно в училище
Аз съм частна учителка. По английски. Не, не плащам данъци. Моят данък от 5-те години учене ще отиде за нов телевизор от социалните помощи на някой циганин. Който си е спестил 5-те години учене.
По повод учителската стачка искам да ви разкажа някои случки от 3-те години. ( Боже, сториха ми се 30 ) , когато се мъчех по училищата. / Всички се мъчат, но не всички си признават/.
Ситуация първа: трима ученика в час разговарят високо. Учителят ги умолява!!! да мълчат, или поне да говорят по-тихо." А иначе - какво?"- пита интелигентното дете, което е влязло в техникума с изпит. Според закона : а иначе- нищо. Нямаш право да го изгониш от час, можеш да му дадеш повече домашно за наказание- то просто няма да го напише и да се почувства виновно. Нямаш право да му пишеш двойка, защото е без домашно. Можеш да се заядеш, което не е редно, и да го изпитваш повече, но то ще се яви на повишителен изпит, ако оценката му трябва. Ако не му трябва- толкова по-добре за него. И пак ще пречи на другите, и пак няма да се чувства виновно. В подобна ситуация, разбира се, учителят може да се опита да разбере какъв е проблемът, който децата толкова дълго и високо обсъждат. Оказва се, че проблем няма. А часът се превръща в котешко събрание.
Ситуация втора: Звънецът е бил, ученички приказват в коридора. Портиерът, минавайки, ги побутва по гърба и казва:" Хайде, влизайте в час". На което едната отговаря:" Не ме пипай, ще те съдя за сексуален тормоз". Тя няма да го съди, разбира се. Но аз ви гарантирам, че при подобни обстоятелства този човек вече не би се погрижил за реда в училището. А те ще го гледат и ще се присмиват :ето, дори портиерът не смее да им направи забележка.
Ситуация трета: ученик се кара с още трима, бият се по главите с учебници и крещят 32 минути. Учителят, оказва се, нямал право да ги изгони, нямал право да шамароса единия от тях на 32-та минута, имал право само да ги умолява!!! да спрат, търпеливо да ги изчака да провалят часа на останалите, и след часа да ги заведе при училищния психолог, а те да се чувстват като герои, бунтари или нещо подобно. А учителят за този шамар може да бъде уволнен. Защото се е опитал да въдвори ред и дисциплина, за да могат учениците поне да му чуват гласа над врявата, за да може да преподава и обучава.
Положението е по-лошо, отколкото в Дивия Запад. Там поне е можело да реагираш. Тук не може. По закон. Не можеш да ги накажеш, не можеш да им спреш джобните пари, например. Защо да не правят каквото си искат на принципа " а иначе - какво"? Защо да не са безхаберни към останалите?
Защото нищо няма да им се случи- по закон. Родителят, обаче, също няма да накаже своето дете , защото е пречело на другите. Дори да е системно. След мен- и потоп. Защото го е грижа единствено неговото дете да е добре, макар да мине през трупове. Имаше и такива- в буквалния смисъл- някои стигнаха до новините.
Когато се махнах от училище, много хора ми казваха:" А хората, които цял живот са учители, те как могат, те как се справят?". И аз отговарям: те не че могат- просто са принудени, защото няма къде да отидат. Когато са се усетили, вече е било твърде късно. Те не се справят, те правят каквото могат. И с течение на времето придобиват примиренческата философия :" ами, това е животът".
Ако не ми вярвате, станете учители в училище и след време ще ви познаят по постоянно унижения вид, който ще придобиете, по вечно недоволния, сърдит и обиден поглед , по напрежението, което ще се излъчва от вас, да не употребявам израза "бито куче". Ще ви питат едно, вие ще отговаряте друго. И непрекъснато ще ви се струва, че хората се заяждат с вас, обиждат ви, пренебрегват ви - продавачката, съседката, говорителят...
Не така, обаче, са се чувствали учителите през Възраждането, когато е имало уважение, ред и дисциплина. Учителите не са били прекъсвани на всеки 20 сек. с тъпи и просташки въпроси и коментари / не по урока, разбира се/. Децата са мълчали, слушали и учели /каквато, всъщност, е идеята/ , а въпросите си по материала са задавали не докато учителят говори. И са били обучавани дори по-добре, ставали са добри специалисти. Само дето учителите не са получавали рак, диабет или психично заболяване ПОРАДИ РАБОТАТА СИ !
21 век е модерен и демократичен. Няма го строгия даскал с показалката, за сметка на това има слободия, анархия и животинска агресия. Всъщност, да не обиждаме животните- те са агресивни при глад, а децата са агресивни от извратена любознателност- да видят докъде могат да стигнат и кое още ще им се размине.
А може би им е скучно в училище. Ами да се откажат , и вместо да разковават чиновете, да отидат да копаят картофите. За да може един да учи, някой друг трябва да копае.
Това не е просто " тежка професия". Това е професия със задължения без права. Всъщност имаш право- да мълчиш /като обвиняемите в криминалните филми/. И всичко, което направиш или кажеш, ще бъде използвано срещу теб.
Един учител умрял. По грешка го изпратили в ада. Дошъл Свети Петър да му се извини и да го отведе в рая. А учителят отговорил:"Не се притеснявай. След училищните години адът ми изглежда като рай."
Ако тази статия е отказала поне един човек от учителската професия, аз смятам, че мисията е изпълнена. Обичам децата, но своето здраве- физическо и психическо- го обичам повече. Все пак всяко нещо прекалено е вредно. А човек може да бъде полезен и чрез други професии.
Катерина Катеринова
newinnia
xdvezjr56k3a6mhv cmftg6l3sa67,.