КНСБ: Няма пари за заплати на "Автомагистрали Черно море”
Проведеният протест в Шумен на 23 март 2009 г., в който взеха участие близо 900 работници от "Автомагистрали-Черно море” АД-Шумен, организирани от Регионалния съвет на КНСБ в Шумен и Синдикалната организация на КНСБ в предприятието във връзка с неизплатените работни заплати на работещите в "Атомагистрали Черно море” АД предизвика необходимия натиск върху отговорните институции, съобщиха от пресцентъра на КНСБ.
В организираните от КНСБ спешни преговори днес взеха участие освен президентът на КНСБ доц. д-р Желязко Христов и изпълнителният директорът на Национална агенция "Пътна инфраструктура” (НАПИ) Янко Янков, изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда” Гълъб Донев, началник на "Търговски отдел и договаряне по оперативните програми за регионално развитие” в Министерство на регионалното развитие и благоустройството Веселка Иванова, областният управител на Шумен Тодор Тодоров, народният представител от Шуменски многомандатен избирателен район от квотата на БСП Димитър Дъбов, изпълнителният директор на "Автомагистрали-Черно море” – Шумен Димо Димов, председателят на РС на КНСБ-Шумен Анета Денева, председателят на СО на КНСБ в предприятието Господин Янков, експерти на централата на КНСБ.
Народният представител Димитър Дъбов и областният управител на Шумен Тодор Тодоров се обединиха около мнението, че е необходимо осигуряването на целеви средства през Националната агенция "Пътна инфраструктура”, с които да бъдат изплатени дължимите трудови възнаграждения. Изпълнителният директор на "Автомагистрали Черно-море” АД –Шумен Димов заяви, че досега предприятието е изпълнило успешно близо 17 проекта, финансирани от присъединителните програми на Европейския съюз. Представителят на МРРБ Веселка Иванова обясни, че проектът за ремонтните дейности, осъществени от "Атомагистрали-Черно море” АД – Шумен е бил спрян близо 7 месеца след подписването на договора за изпълнение. След писмо от ЕК с изрични предписания за въздържане от подписване на договори с Фонд "Републиканска Пътна инфраструктура” на 30 януари 2009 г. правоприемникът на Фонда - НАПИ оттегля рамковата програма с 27-те проекта като депозира нова рамкова програма с 15 проекта, в които не е включен проектът, изпълняван от "Автомагистрали-Черно море” - Шумен.
Според изпълнителният директор на НА "Пътна инфраструктура” Янко Янков Агенцията се намира в тежка "заварена” ситуация. По думите му НАПИ дължи близо 113 млн. лв. към над 100 фирми за извършени дейности през 2008г. Според Янков изплащането на дължимите към "Автомагистрали-Черно море” АД – Шумен средства не могат да бъдат изплатени с решение на Агенцията, тъй като все още е в сила категоричната препоръка на ЕК за замразяване на финансовите ресурси по проекти на НАПИ. Янков също призова за политическо решение на конфликта и осигуряване на целеви средства за дължимите суми към работниците. Сигнал за неизплатените възнаграждения на работниците е постъпил в ИА "Главна инспекция по труда” на 6 март, 2009 г., заяви изпълнителният директор на Инспекцията Гълъб Донев. ГИТ е направил предписания към работодателя за изплащане на дълговете към колектива на предприятието като крайните срокове за изпълнение на препоръките са 20 април и 7 май 2009 г. ГИТ обаче се въздържа от тежки санкции към работодателя, тъй като е установено тежкото финансово състояние, в което се намира фирмата в момента и невъзможността на Димо Димов да се разплати с работниците, допълни Гълъб Донев. На финал президентът на КНСБ доц. д-р Желязко Христов заяви, че ще съдейства за намирането на политическо решение, включително в разговори с министър-председателя Сергей Станишев и министъра на финансите Пламен Орешарски. Д-р Христов обаче заяви, че е невъзможно на този етап работниците да преустановят протестните си действия, тъй като съдбата им е заложена на карта и социалното напрежение нараства естествено с всеки изминал ден, в който те не могат да покрият дори минималните разходи за издръжка на своите семейства.
БГНЕС
981
12
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Holly Short
Това е една лайняна ( с извинение ) ситуация. Аз пък не съм съгласна от моите данъци да се плащат европейски проекти.
hrfDRg
Къде се крие Димчо Димов,без разрешение да струи.
Шуменец
Не прочетохте ли? Договорът е прекратен януари месец, 7 месеца след като е сключен. Е, нормално е за 7 месеца да се извърши ремонтът. Всеки знае, че в пътното строителство трябва да се гледат сезоните. Кой е виновен? АМ, които са изпълнили действащ договор или държавата, на която са й спряни евросубсидиите по този договор, заради КОРУПЦИЯ!!! Кой е виновен?
АМ
Май не четете какво точно пише в изявлението-всички искат да помогнат и да се реши проблема-въпроса е да се намери начина.Стискам палци това да стане по-бързо защото без пари не се стои
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
ма
И какво значи според теб "Всички искат да помогнат"? Само желание стига ли ви? Нямам нищо общо с тази фирма, но както е писал и "шуменеца", не може да си изпълнил всичко по 1 договор и в отговор на това да получаваш "искреното желание" на този или онзи държавен представител. Кой е виновен, АМ, според тебе?
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
s
6te ima novi sta4ki 6te zatvorim magistralata ako trqbva dokato ne prevedat zaplatite
9990
Абе що не помислите и върху това: Така или иначе било станало ясно , че в НАПИ пари нямало, а имали по договори за разплащане към 100 000 000. Тея 100 000 000 са вече изработени от бг фирми, с които министърът на РРБ е сключил договори и затва държавата ги дължи.Щом като ги няма да се разплати, може би България също трябва да е фалирала, а? В същото време има към 4-5 милиарда излишък. Е тоз излишък само в избори ли ще го вложи циганската ни държава, бе?????