Данните за 2006 г. сочат 11,4% дял в сравнение с 5,8% в световен мащаб. Онлайн рекламата за първи път излиза пред печатните издания, сочат данните на Internet Advertising Bureau (IAB) за британския пазар през изтеклата година.Това съобщава българското електронно издание netinfo.bg Средствата, заделени за популяризиране на стоки и услуги в интернет през 2006 г., са надминали психологическата граница от 2 млрд. лири стерлинги, пише в. "Гардиън". Регистрираният 41% ръст е за сметка на спада в тв рекламата и допринася за скромния растеж в индустрията, който се равнява на едва 1,1%. Делът на интернет в общите рекламни приходи е 11,4%. Докладът на IAB акцентира и върху водещата роля на Великобритания в тази област - дори в сравнение със САЩ. Средният дял на средствата за е-рекламиране в световен мащаб е 5,8%, в САЩ - 7-7,5%. На Острова има 31 млн. интернет потребители. В стремежа си да ги обхванат, рекламодателите са пренасочили онлайн 4,7% от бюджетите, които досега са заделяли за телевизията. Минимален 0,2% ръст е регистриран при националните вестници. Печатните медии все още държат 10,9% от рекламния пазар, равен на 1,9 млрд. лири стерлинги. На базата на тези данни IAB заключава, че интернет е изместил радиото в класацията на най-популярните медии и вече се нарежда на второ място, като отстъпва само на телевизията. Този ръст се дължи както на възможността за интерактивно общуване в интернет между фирмите и потенциалните им клиенти, така и на все по-качествената и по-бърза връзка на отделния потребител със световната мрежа - което означава и по-масирано навлизане на видео, аудио и анимация в онлайн рекламите. Напредъкът е най-голям при търсенето и т.нар. "спонсорирани връзки". Там е регистрирано увеличение с 52% до 1,2 млрд. лири, т.е. 57,8% дял в онлайн пазара. Малките обяви съставляват 18,8% (45%), докато същата форма на реклама в традиционната преса бележи спад със 7,8%. Досадните изскачащи прозорци (pop-up) обаче са в упадък - делът им е намалял с 0,7%. Интернет се превръща в основното бойно поле за рекламиране във финансовата сфера, туризма, развлекателната индустрия и технологиите, обобщават специалистите на Острова.