Следващото управление, което и да е то, ще има много малки възможности през първата година за гъвкавост по отношение на икономическата политика. За голямо съжаление кризата на бюджетно равнище вече си е в България, и то сериозно настанена. Мисля, че всеки е наясно вече, че прогнозите за икономически ръст са доста несериозни от днешна гледна точка и цяло чудо ще е, ако имаме балансиран бюджет. Следователно, което и да е управление ще е в много сложна позиция, за да може да генерира някакви политики, преди да стабилизира бюджета. В това отношение нашето правителство беше привилегировано, имахме няколко години на сериозен бюджетен излишък. Какво ще се случи след изборите, ми е трудно да кажа, но ситуацията според мен ще е близка до патовата. И може би мнозина ще разберат какво казваше НДСВ през 2005 г., че когато пред страната стоят важни и отговорни неща, няма забранени коалиции Мисля, че ще го разберат и тия, които сега се пънат да се надприказват. А въвеждането на такова правило - 8% за коалиции в последния момент е много непочтено. Но големият въпрос е в това, което твърдим, че е мажоритарен избор. Някъде бях чел, че е по-скоро мажоретен - ама наистина започва да изглежда така. Възприемаме мажоритарен модел с два дълбоки недостатъка. Първо - един тур. Защо? Имам отговор, но не е прилично да го кажа. Но това означава, че една малка, но добре сплотена група може да направи резултат, който да излъчи депутат, за сметка на всички други. И теоретично може да станеш примерно със 17% депутат, а всичките останали да не бъдат представени. Второ, колко гласа стоят зад един кандидат? Някъде 1 към 5-6 пъти ще е по-лек един мандат от друг. За мен това е големият въпрос и малко съм изненадан, че тъкмо 8 % бариера стана големият спор. Пресцентър на НДСВ