Предлагат 5 позиции за учител в модел на кариерно развитие
Пет позиции за учител се предлагат в модела на кариерно развитие на българския учител, чието обсъждане започна днес Отрасловият съвет по образование. Предложенията са да се преминава през младши учител, учител, старши учител, главен учител и учител-методик, предаде БГНЕС. Младшият учител трябва да има висше образование и учителска правоспособност. За да се премине в степен учител, са необходими поне 2 години преподавателски стаж. Старшият учител трябва да има поне 2 години длъжност като учител, а главният учител поне 2 години като старши. Учителят методик трябва поне 2 години да е бил главен учител. По този начин всяка следваща степен изисква минимум 2 години стаж в предходната. Броят на учителите методици да се определя на основата на общия брой на учителите в една община. Предлаганият модел на кариерно развитие от Министерството на образованието предвижда още развитие в рамките на една и съща длъжност, както и заемане на административни длъжности в системата на народната просвета. Критериите за преминаване в по-висока длъжност трябва да бъдат стажът, допълнителната квалификация и конкурсното начало за заемане на по-високи длъжности. Основните въпроси на днешната дискусия засягат и въпроса за съществуващите професионално-квалификационни степени и тяхното съчетаване с модела за кариерно развитие. В Отрасловия съвет участват министърът на образованието Даниел Вълчев, представители на синдикати и работодатели в образованието. Днешната първа дискусия показва, че участниците в Отрасловия съвет подкрепят по-голяма част от предложенията. Председателят на СБУ Янка Такева заяви, че подобен модел синдикатът е предлагал преди 10 години. Разликата в заплащането на младшия учител и учителя-методик трябва да е няколко пъти, каза министър Даниел Вълчев. Според него моделът на кариерно развитие може да бъде въведен още от 1 януари 2008 г.
111
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар