Шофьорът на автобуса-убиец нямал трудов договор
Има протокол за преминат технически преглед на автобуса, причинил трагедията край Ямбол, чийто жертви вече са 17 души, след като в болница почина тежко пострадала при катастрофата жена. В протокола има пропуск - не са посочени данните за ръчната спирачка, обясни министърът на транспорта Петър Мутафчиев.
Има съмнения от ИА „Автомобилна администрация", че е възможно да е имало и манипулация на резултатите, допълни министърът.„100-процентови доказателство автобусът бил ли е там или не, не може да има. След като този протокол е издаден от компютър, свързан със съоръженията, съответно може да се каже, че е минат преглед. За да докажем дали има някаква манипулация на тези данни, трябва да мине следствието, да се види дали са подправени данни в компютъра. Така че на този етап би било безотговорно да се твърди, че автобусът не е минал технически преглед. Това ще го докаже следствието", каза министърът.
Министър Мутафчиев обаче посочи, че са констатирани много сериозни нарушения във фирмата-превозвач. Няма трудов договор за назначението на шофьора. Той не е преминал психопреглед, който е трябвало да премине през 2007 година, тъй като предишният преглед е бил през 2004 година, поясни Мутафчиев. От друга страна, е констатирано, че има подписани договори с медицинско лице и с фирма, която да извършва всекидневните технически прегледи на автобусите, допълни министърът. „Нека да изчакаме следствието. Това е резултатът от нашата проверка ние оттук нататък друго не можем да направим, освен констатацията на тези данни", призова Мутафчииев.
Това, което държавата прави в момента, е непрекъснато да залага системи за сигурност, че тези технически прегледи не могат да бъдат манипулирани, обясни министърът и добави, че през 2007 година е въведено всяка една фирма, извършваща такива прегледи, да бъде сертифицирана по ISO. Това дава възможност и за един независим контрол по отношение на фирмите, които са издали удостоверението за качество да извършват също контрол, не само ИА „Автомобилна администрация". По ФАР е било предвидено и включено изграждането на цялостна интегрирана компютърна система, включително с камери, във всеки един от сервизите. Това ще дава гаранция, така че от централното място на ИА „Автомобилна администрация" ще може да се проверява какво се върши в този сервиз. За съжаление, парите по ФАР бяха спрени и бе прието този проект да се финансира от държавата. Този проект ще приключи в края на годината. В момента мога да кажа, че около 40 на сто от работата в тази посока е свършена, каза още транспортният министър. На въпрос колко са фирмите, извършващи тези прегледи, Мутафчиев отговори: „799, струва ми се". Запитан дали тези фирми не трябва да са по-малко, за да се контролират по-лесно, той обясни, че подобно ограничение трудно би могло да се направи и то трябва да се направи съответно със закон. „Няма права в един свободен пазар министърът да слага ограничения", допълни транспортният министър. Информация на Дарик радио. /БГНЕС
170
4
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Човек
Не виждам как един трудов договор щеше да спаси 17 за сега жертви от една 30 годишна барака без спирачки и не минала легален технически преглед!
друг човек
Косвено липсата на договор значи, че на работодателя му е през бедрото за държавата и служителите.От там и бараката на колела не можеш да очакваш да е според изискванията.
Уви, както по-често става го откриват чак сега.
автобусен шофьор
Някой журналист ако направи един репортаж само на база разписанията на междуградскиа автобусен транспорт и глобите за закъснения ще открие една от причините за летящите автобуси.
Шумен-София за 5 часа по разписание с 1-2 спирания значи каране на предела на разрешената скорост. Като добавим едно-две задръствания по пътя и хоп! ако не настъпиш здраво си получаваш глобата за закъснение.
Шофьор
Хора ,опомнете се.Можеш ли ти -обикновеният гражданин тьрсещ работа да поставяш условия-искам трудов договор,искам изправен автомобил,искам да спазвам законите-можеш но ако не живееш в Бьлгария.Защото тук си никой,няма синдикати макар че плащаш членски внос,няма Инспекция по труда-защото тя е купена от собствениците на фирми.Едно единствено ни остава-да мрем,дано да е по безболезнено.