До края на годината ще подпиша споразумение с Организацията на европейските хотелиери за ясни правила в областта на услугите в хотелите – ползването на солариуми, басейни, сауни. Важна тема от това споразумение е противопожарната безопасност. Ако големите хотелски вериги могат да изградят качествени противопожарни системи, то малките хотели трябва да търсят ефективни решения за предотваратяване и бърза реакция при пожар. Това каза еврокомисарят по защита правата на потребителите и водач на листата на НДСВ за Евроизбори 2009 Меглена Кунева на среща с представители на туристическия бизнес в Бургас на 31 май.  На срещата присъстваха над 80 собственици на хотели, туроператорски фирми, студенти от Колежа по туризъм в Бургас. Договорът, който крепи отношенията между туристическата индустрия и потребителите, е в моята област. Това са отношения на доверие, каза още Меглена Кунева. Спомнете си, че финансовата и икономическа криза започна именно със срив на доверие. Ако аз нямам доверие на това, което пише в туристическата брошура, аз ще се излъжа веднъж, но не и втори път.  Това, което първо предприех бе пряката защита на потребителите. Европейската комисия одобри м.г. предложение за нова директива за потребителските права, която още не е минала през Европейския парламент. Тази директива има за цел да опрости, модернизира и хармонизира потребителското договорно право в ЕС. Тя ще въведе повече прозрачност – информацията за цената трябва да е с включени данъци и такси. Ако търговецът не се съгласи с това предложение, потребителят няма да е длъжен да плати исканата цена. Това е добре за бизнеса с добра репутация, категорична бе Кунева. Сега за да предложиш услуга в 27-те страни членки на ЕС, трябва да познаваш потребителското договорно право във всяка страна. Моето предложение е навсякъде в ЕС да има еднакви изисквания и никой няма да може да мине под тях. В момента анализираме норми за сигурност на редица туристически предмети, като надуваемите пояси, каза още Меглена Кунева. Тя подчерта, че една от важните теми за ЕС е саморегулацията. Много искам това да се случи и в България. В 21-я век нещата няма да се правят по стария начин с дълги законодателни процедури, а с много повече диалог и саморегулация на бизнеса. Това означава бизнесът сам да каже, как да се стигне до резултата, даден от законовата рамка. Вярвам, че всяко законодателство е толкова добро, колкото е неговото прилагане. Затова направихме преглед на цялотото законодателство в сферата, в която бях получила огромен брой оплаквания – продажбата на самолетни билети. Като парадокс ще ви посоча, че ирландска авиокомпания имаше такса от 5 евро за ползване на тоалетната в самолета. Важно е интернет пазарът да е чист, защото това е обещание за добра икономика, каза Кунева пред представителите на турстическия бизнес. Това, което направихме, е да изчистим лошите покани от интернет. Пресцентър на НДСВ