Антоний Гълъбов: КБ ще скрие парите за кампанията от Сметната палата
"Виждам организиран опит за изтегляне на основна част от разходите по една кампания, преди наблюдавания период, за да могат средствата за това, да излязат извън контрола на Сметната палата", заяви Антоний Гълъбов за кампанията на "Нова Зора", която е част от Коалиция за България, при старта на инициативата срещу купуването на гласове, предаде репортер на БГНЕС.
"За първи път в кампания сме свидетели на изтеглено на много преди официалната кампания тиражиране на агитационни материали в случая с БСП и част от Коалиция за България, каквато е партия "Нова Зора". Това е възможността вероятно средствата, които са инвестирани в блога на "Нова Зора", в създаването на клиповете, които бяха на сайта, преди старта на кампанията, да не попаднат във финансовите отчети на партията в края на задължителния период от време", прогнозира Гълъбов.
„Продаваш гласа си, а те купуват целия. Не се продавай“ е мотото на кампанията срещу купуване на гласове на Гражданска коалиция за свободен и демократичен избор(ГКСДИ), която ще следи за прозрачността на изборите.
По данни на организацията в която членуват 40 неправителствени организации и граждански сдружения, 6 % от българите са ефективни продавачи на гласове. Според Георги Стойчев програмният директор на институт „Отворено общество“, 10 % от анкетираните биха взели парите, но ще гласуват по съвест, а 16 % от българите са категорични, че нито ще вземат парите, нито ще гласуват под натиск. Проучването на въпроса кои са най-ефективните наказателни мерки срещу купуването на вота, 6 % смятат,че продажбата на гласа е нормална политическа практика. По 13 % са разпределени нагласите в обществото за финансова санкция или наказване със затвор на това явление.
"Купуването на гласове е само част от политическата корупция, чието основно име в рамките на предизборната кампанията е непрозрачно й финансиране", заяви Катя Христова от „Прозрачност без граници“ . Тя коментира, че гражданската коалицията, която следи прозрачността на финансиране на политическите кампании на партиите има сериозни съмнения относно факта дали партиите ще успеят да се вместят в рамките на 1 млн.лв. регламентиран бюджет при наличието на много силна, външна реклама. Христова даде за пример рекламите на ПП РЗС, партия „Лидер“ и „Новото време“, коалиция „Напред“ и кампанията на БСП.
20 екипа в цялата страната отчитат всички агитационни материали и предизборни събития, които се организират от 14 партии и коалиции регистрирани на изборите. След изборите наблюдателите ще оповестят наличието на несъответствие между прага на финансиране на една предизборна кампания от 1 млн., след като се запознаят с отчета на партиите.
Според наблюдателите вече има съмнения за кампаниите на някои партии, които будят съмнения.
Сигнали за купуване на гласове могат да се подават на безплатната телефонна линия 0800 11 224 или на сайта www.samizbiram.bg, като от Гражданската коалиция се ангажираха да предадат сигналите към ДАНС, МВР и прокуратурата.
БГНЕС
111
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар