Музиката е един от най-бързо дигитализиращите се креативни продукти. Аз вярвам, че трябва да гарантираме максималния достъп до информация и култура на европейския гражданин, но не вярвам, че това трябва да става с цената на погазване на други фундаментални права, като правото на интелектуална собственост. Уважението към твореца е уважение и към неговите права. Това каза еврокомисарят по защита на потребителите и водач на евролистата на НДСВ за евроизборите Меглена Кунева при откриването на Четвъртата музикална конференция на Югоизточна Европа – SeeMe, във Военния клуб в София вчера. Меглена Кунева говори за музиката и потребителите в контекста на нуждата от нова култура на потребление в дигиталната среда. Потребителят в новия свят е много различен от този в миналото. Новото поколение буквално израства он-лайн. Това е поколение с почти естествено вградено разбиране за новите технологии и възможностите, които те предоставят. Приоритет в този контекст е борбата с географските ограничения, които спират потребителите да купуват от други страни. В днешния свят никой не е задължен да пазарува единствено в магазините в своя квартал или община. Не сме ограничени и да пазаруваме единствено в нашата родина. Такива ограничения обаче съществуват в електронна търговия. В рамките на обединена Европа това е недопустимо. Необходими се промени на 'дигиталния пазар', който за мен е пазарът на бъдещето. За да се възползва обаче от тези възможности потребителят трябва да има доверие в Интернет като търговско средство. Неведнъж съм казвала, но отново ще повторя: "Доверието е паричната единица на модерната икономика". По моя инициатива Европейската комисия започна изследване на влиянието на събирането на данни и създаването на профили на потребителите. 3 са основните въпроси, чиито отговори трябва да научим: -Лошо ли е за потребителите, че рекламодателите и бизнесът знаят толкова много за тях? -Честни ли са договорите и условията за ползване, ако потребителите не ги разбират? -Ще доведе ли до дискриминация в цените или дори намалени възможности за избор създаването на профили на потребителите? Без да знаем тези отговори няма да спечелим доверието на потребителите, а без него няма да се възползваме от възможностите, които предлага дигиталния свят. Европейските граждани се възползват от възможностите, предоставени от новите технологии, като от своя страна поощряват нови промени в он-лайн света. Нещо повече – постепенно се създават нови правила за поведение в отношенията между потребителите и доставчиците на услуги, правила, които се различават значително от традиционните принципи, наложени в оф-лайн света. Това обаче съвсем не значи, че потребителите са достатъчно защитени он-лайн, нито че всички потребители могат да се възползват от новите възможности. Именно преодоляването на тези проблеми е в центъра на моята дейност като комисар за защита на потребителите, подчерта комисар Кунева пред професионалисти от музикалната индустрия, продуценти, клубни промоутъри, лейбъл мениджъри и други Пресцентър на НДСВ