Самолетът на Ер Франс паднал цял в Атлантика
Самолетът на Ер Франс "Еърбъс А330", който се разби в Атлантическия океан между Бразилия и Западна Африка на 1 юни, е паднал в океана цял, а не се е разбил във въздуха, заяви френското бюро, водещо разследването, цитирано от АФП. Едномесечно разследване на инцидента показа, че дефектните уреди за измерване на скоростта на Airbus A330 са били "фактор, но не и причина" за най-лошата катастрофа в историята на френските авиолинии. Въпреки това авиокомпанията подмени всички подобни уреди на дългите си полети като предпазна мярка срещу протестите на пилотите. "Самолетът изглежда е ударил водната повърхност в позиция за летене със силно вертикално ускорение", каза Ален Буйар от разследващата инцидента агенция BEA, докато публикуваше първия си доклад за загубата на Полет 447 от Рио де Жанейро до Париж. Самолетът се е приводнил по корем и в момента на удара е бил цял. Това се е разбрало след изследване на 640 отломки, открити в зоната на падането. Пасажерите очевидно не са били готови за приводняване, защото не са открити надути спасителни жилетки. "Все още не сме стигнали до точно установяване на причините за инцидента", добави той. Самолетът е изпратил серия от 24 автоматични съобщения в последните минути на обречения полет. На 27 юни Бразилия се отказа от търсенето, но BEA ще продължи издирването на черните кутии и други данни до 10 юли. Те продължават да излъчват сигнали близо месец след падането и BEA се надява, че ще продължат да го правят по-дълго от предвижданото. Френските власти се оплакаха, че все още не са получили резултати от аутопсиите на 51 намерени тела, въпреки официално искане. Пилотите на полет 447 не са успели да се свържат и с центъра за контрол на полетите в Дака след напускането на бразилската зона, в който случай операциите по спасяване и издирване е можело да бъдат започнати по-рано.
БГНЕС
104
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар