Строителството на магистралите, определено от премиера Бойко Борисов като приоритет, вече очерта противопоставяне между новия министър на регионалното развитие и ръководството на пътната агенция, съобщава вестник "Дневник". Строителният министър Росен Плевнелиев настоява търговете за "Тракия" да се проведат по европейските правила, с отваряне на ценовите оферти и техническата част в един ден. Ръководството на пътната агенция обаче планира ценовите предложения да се отворят след пресяване на кандидатите по техническите им предложения, както е по Закона за обществените поръчки. Това е третата битка за правилата, по които да се довърши магистралата. Първата започна при кабинета на НДСВ, който сключи договор за концесионирането й с параметри, оспорени от Европейската комисия. Втората завърши в началото на тази година, когато пак след натиск от Брюксел бяха анулирани търговете, обявени от назначеното от БСП ръководство на пътната агенция. Една от причините за анулирането беше именно изискването офертите да се отварят по различно време. Миналия петък, в последния работен ден на кабинета "Станишев" в оставка, Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) публикува на страницата си в интернет документацията за възлагане на обществените поръчки, чрез които ще се определят строителите и консултантите по оперативна програма "Транспорт", в това число и за изпълнител и консултант по надзора за магистрала "Тракия". Документите са утвърдени от надзорния съвет на НАПИ на заседания на 14 и 20 юли. В официалното съобщение се твърди, че те са съобразени изцяло с директивите на Еврокомисията. Пред "Дневник" председателят на надзорния съвет на агенцията Иван Атанасов признава, че отварянето на ценовите оферти и техническата част няма да стане едновременно. БГНЕС