България планира да построи три автомагистрали през следващите четири години, за да прекрати географската си изолация и да съживи свиващата се икономика, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев в интервю за Ройтерс. Новото дясноцентристко правителство наследи занемарена инфраструктура заради години на корупция, политически спорове и лошо управление, отбелязва агенцията. Сега то се бори Брюксел да не замрази помощта от 1.7 млрд. евро, които са отделени за пътища и регионално развитие до 2013 г. ЕК вече замрази финансова помощ от стотици милиони заради опасения, свързани с корупцията и неефективната съдебна система."България е наричана най-корумпираната държава в ЕС. Тя високомерно отказваше да вземе каквито и да било мерки. Докато не се направят тези промени, няма да има никакви фондове от ЕС", посочва Плевнелиев пред Ройтерс.Той посочи, че мерките за подобряване на прозрачността и блокиране на политическата намеса в обществените доставки ще осигурят финансова помощ от 900 млн. евро за изграждане на около 200 км автомагистрали по три маршрута до 2013 г. "Експертите трябва да се оставят да си вършат своята работа, вместо да са подложени на постоянен политически натиск да подкрепят тази или онази компания или община", допълва Плевнелиев. Политически наблюдатели отбелязват именно корупцията като най-голямото предизвикателство пред новото правителство. Миналия месец кабинетът на Бойко Борисов уволни доста високопоставени служители, както и преструктурира пътната агенция. Министерството на транспорта планира да отвори тръжни процедури за завършването на магистрала "Тракия" през втората половина на октомври и да избере строител до края на годината. Търговете за изграждането на магистрала, която ще свърже Българи и Турция, ще бъдат отворени в началото на 2010 г. Без магистрали няма икономика, отбеляза Плевнелиев. Кръстих министерството "Министерството на трите магистрали". Те трябва да станат факт до края на мандата ни /през 2013 г./. Без магистрали няма икономика", завърши той. /БГНЕС