Правителството избра по-малката от двете злини- да запази единия от двата самолета, закупени за Авиотряд 28 , заяви министърът на транспорта, информационните технологии исъобщенията Александър Цветков, предаде репортер на БГНЕС. След преговори с лизингодателя и Дойче банк, и след анализ от Министерство на транспорта, считат, че това е най благоприятният изход за държавата- единият самолет да бъде върнат. Парите за втория ще бъдат приспаднати от лизинга, който трябва да плащаме за първия самолет. Към този момент са платени 14.500 млн.лв. За сметка на България остават лихвите и сумите за ползване на самолета, от който се отказваме. Сумата която губим е 1 млн.долара. Цената на самолета, който остава в България е 44 млн.долара, без лихвите. Ербъсът ще бъде основният правителствен самолет, той няма да бъде преоборудван. Сегашния ТУ 154 ще бъде резервен, неговият ресурс изтича през октомври но ще бъде удължен с 1 година. Новият правителствен самолет Еърбъс може да бъде използват след 5 седмици. Той разполага с 88 места, оригиналният брой на местата е 140, допълни транспортният министър. Потвърдиха се нарушенията в закона за обществените поръчки, каза Александър Цветков. При сегашния анализ на Министерство на правосъдието са казали че има нередности, но това не отменя сделката. Ще има преструктуриране на Авиоотряд 28, допълни Цветков, като отказа подробности. БГНЕС