А. Цветков: БДЖ и НКЖИ са доведени до фалит
"Български държавни железници" ЕАД и Национална компания "Железопътна инфраструктура" са доведени до фалит поради разхищение и и неправилно поведение в продължение на много години, заяви транспортният министър Александър Цветков, предаде репортер на БГНЕС.
"Борим се въобще да предлагаме услугата, тъй като ситуацията е критична" , допълни той. Към момента недостигът на средства в железниците е в размер на 290 милиона лева. Задълженията на БДЖ ЕАД към доставчиците му са над 150 милиона лева, а кредитите му са близо 37 милиона лева. Очаква се до края на годината задълженията на НКЖИ към доставчиците й да достигнат 100 милиона лева. Основните причини заплатите на служителите на НКЖИ да бъдат забавени са намаляването на дейността и неравномерното разпределение на държавната субсидия за дружеството. През януари месец са били заделени 25 милиона лева от субсидията за дружеството, а за последните два месеца са предвидени едва 9 милиона лева. Подобна е и ситуацията в НКЖИ, където разчетите показват, че през първия месец от годината са получени 12 милиона лева, а за последните 3 месеца са предвидени само по 4 милиона лева. Цветков призова протестиращите да насочат недоволството си към виновниците за авансовото изхарчване на субсидията. От следващата година субсидията ще се изплаща равномерно и няма да има проблеми с изплащането на заплатите, обеща транспортният министър. Предстои преструктуриране на БДЖ. Четирите дружества, които са под шапката на БДЖ ЕАД , ще бъдат обединени, като драстично ще бъде съкратен ръководния административен персонал. Очаква се да бъде направена икономия в размер на около 60 % от висшия управляващ състав на БДЖ . От общо 59 отдела в момента ще останат едва 25, а дирекциите ще бъдат намалени от 16 на 6. От транспортното министерство увериха ,че съкращенията ще бъдат единствено и само в административните структури, като се очаква приходите, които ще се реализират от тези съкращения да надхвърлят 1 милион лева. Установили сме желязна финансова дисциплина, обясни министър Цветков. До края на годината разходи ще се правят само за най-належащи въпроси и за заплати, обеща той. Ще бъде направена ревизия на всички текущи договори и при възможност някои от тях ще бъдат предоговорени. До края на годината ще бъде свикано събрание на кредиторите на двете компании, за да се водят преговори за отлагането на задълженията към тях. Става дума за колосални суми, които не могат да бъдат поети от националния бюджет нито от двете компании, обясни Цветков. За сега въпросът за приватизацията на компаниите на стои. Водят се преговори сръбските и македонските железници да се изплатят задълженията си в размер на общо близо 14 милиона евро. Ще бъде въведена нова дирекция за маркетинг на дружеството. Предстои да бъде изготвена стратегия за развитието на железниците у нас, а световни одиторски компании да направят проверка и на двете компании. В момента тече вече одит в тях по разпореждане на Александър Цветков. /БГНЕС
233
1
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
П. НИКОЛОВА
Г-Н МИНИСТЪР В ИЗЯВЛЕНИЕТО ВИ МНОГО ЯСНО Е КАЗАНО,ЧЕ ЩЕ БЪДЕ СЪКРАТЕН РЪКОВОДНИЯ И АДМИНИСТРАТИВЕН ПЕРСОНАЛ МОГА ДА ОТБЕЛЕЖА КАТО СЛУЖИТЕЛ НА БДЖ, ЧЕ В ГАРА БУРГАС И ГАРА ВАРНА ВЕЧЕ СА НАПРАВЕНИ СЪКРАЩЕНИЯТА НО САМО НА ОПИСВАЧИ И МАНЕВРЕНИ БРИГАДИ,А АДМИНИСТРАЦИЯТА НА ПОДЕЛЕНИЕ ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ НЯМА НИТО ЕДИН СЛУЖИТЕЛ КОЙТО ДА Е СЪКРАТЕН.В ИЗКАЗВАНЕТО СИ ВИЕ КАЗАХТЕ ЧЕ ЗАПЛАТИТЕ ЩЕ БЪДАТ ИЗПЛАТЕНИ БЕЗ ЗАКЪСНЕНИЕ А СЕ УСТАНОВИ,ЧЕ ВСЕ ОЩЕ НЕ СА ИЗПЛАТЕНИ СЕПТЕМВРИЙСКИТЕ.