От днес община Шумен е готова да помага с методически указания към гражданите за задълженията им произтичащи от новия Закон за управление на етажната собственост. Консултациите ще се извършват на гише № 6 в информационния общински център. Там домоуправителите трябва да представят и протоколите от проведените общи събрания на етажната собственост, необходими за създаването на публичен регистър на сградите. Срокът за създаването му изтича в края на февруари 2010 година. Освен протоколите, избраните домоуправители трябва да подадат и заявления по утвърден образец, обясни на пресконференция днес арх. Снежана Андреева, началник отдел „Административно-техническо обслужване на населението“. Тя уточни, че за да бъде легитимно общото събрание е необходимо три дни преди неговото провеждане собствениците на апартаменти в сградата трябва да бъдат уведомени за деня, часа и мястото с покана срещу подпис. Събранието се счита за легитимно при участие на 67% от собствениците, имащи дял. По нов образец ще бъде и домовата книга и Правилника за управление на етажната собственост. Общината ще извършва и услугата да предоставя необходимия пакет от документи по образец. ШУМ.БГ