Уволняват 2000 чиновника в железниците
Заставам зад назначението на Сергей Църнаклийски, заяви министърът на транспорта и информационните технологии и съобщенията Александър Цветков. Сергей Църнаклийски е новият изпълнителен директор на Морската администрация. Той идва на мястото на уволнения Николай Апостолов, стана ясно по време на отчета за първите 100 дни от управлението в МТИТС, предаде репортер на БГНЕС.
Срещу Църнаклийски са внесени документи в прокуратурата за конфликт на интереси и ако бъдат доказани, министърът ще се съобрази с тях. До сега Църнаклийски е е бил секретар на Морска администрация. По време на отчета на министерството Александър Цветков заяви, че е заварил министерството с 101 изхарчен бюджет. Според него в БФЖ и НКЖИ има над 100 дирекции, от които 200 са счетоводители. На въпроса на БГНЕС колко хора от тях ще бъдат уволнени, той заяви, че това ще са 2000 човека, но предимно от администрацията. Сред антикризисните програми за оздравяване на железниците Цветанов планира ТИР-вете от Турция да минават през територията на страната с влакове. С нови законодателни промени си поставя за цел да прекрати търговията с книжки и фиктивните технически прегледи. Внесен е сигнал в прокуратурата за фалшифициране на подпис в администрацията на пристанище Лом, за да бъде сключен договор с пристанището. Сред целите на министерството ще бъдат концесия на пристанища и летища, въвеждане на електронно правителство и цифровизацията на телевизията, безопасни пътища и усвояване на еврофондове.
Връзка има между скандалните сделки в Български железници с продаването на най-новите вагони на фирмата и тежкия инцидент във влака София-Кардам. Какъвто и да е изходът на делото, близките няма да се примерят само с пряко обвинените, каза по-рано днес министърът на МТИТС Александър Цветков. Вагоните, в които загинаха деветимата във влака са били от 1968 г., а новите вагони от 1986 година са били продадени на една фирма без търг. Мотивът е, че не са били достатъчно надеждни. Вагоните са продадени на фирма "Оптима", посочи Цветков. Този смешен мотив дава основание на вагони на 40 години да се считат по-добри от 20 години по-новите. Цветков е прочел делото и там не се взима предвид този скандален факт. Но близките на загиналите са писали на министъра за тази сделка. Това, че железниците продължават да ползват такива вагони, които са тголкова стари е много тревожно, подчерта Цветков. Има много сделки с вагони, които са много смущаващи. Когато продаваме вагони, ги продаваме за 30 000 евро, а когато купуваме вагони от 1974 г., но не всички може да разберем от кога са защото са с пренабити номера ги купуваме за 550 000 евро. И това се прави с фирмата Арвекс - виждате разликата. Заменяме кон за кокошка. Тази сделка е вече прокуратурата, посочи министърът. / БГНЕС
124
0
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар