“Поне десетина пъти съм вадил “Автомагистрали Черно Море” от батака, но всеки път става все по-трудно”, заяви днес в Шумен народният представител Димитър Дъбов по време на обсъждане на националния проектобюджет за 2010 г., организиран от КНСБ. “Въпрос на воля на правителството е да плати на фирмата за ремонта на пътна отсечка в Каолиново и аз бих подкрепил това”, каза депутатът. Той обаче допълни, че “не можеш да искаш да ти платят пътя, след като замеряш изпълнителния директор на НАПИ с яйца”. Задълженията на “Автомагистрали Черно море” към момента са 4.3 млн. лв., обяви икономическият директор на фирмата Петя Стоянова. 1.5 млн. лв. от сумата е за заплати, 2.4 млн. лв. за осигуровки, а 350 хил. лв. за ваучери. Парите, които “Автомагистрали Черно море” си търси от държавата, са 12.4 млн. лв., като 10.8 млн. от тях са за пътната отсечка в Каолиново, припомни Стоянова. “По мое настояване “Автомагистрали Черно море” беше определена за изпълнител на поръчката по ВиК-мрежата на Шумен”, каза Димитър Дъбов. Той припомни, че обществената поръчка е била обжалвана, а той настоял строителството да не спира. Според думите на Петя Стоянова обаче, “даже реализацията на този проект”, няма да ги извади от ситуацията. “Мое дело е “Кабиюк” да е включен в забранителния списък за приватизация”, заяви още депутатът Димитър Дъбов. Малко преди това синдикалният лидер на конезавода Георги Люцканов каза, че преди 20-тина дни на “Кабиюк” са преведени 200 хил. лв., но от държавата се чакат още над 1.5 млн. лв. “Предвидените в бюджета за 2009 г. пари за конезавода са заминали в други посоки”, обясни Люцканов. Към момента “Кабиюк” дължи 895 хил. лв. на доставчици и 132 хил. лв. за заплати, за периода 2001-2004 г., заяви синдикалистът. ШУМ.БГ