Уменията за четене на гимназистите в Европа все повече се влошават
Уменията за четене на европейските гимназисти до 15-годишна възраст се влошават, се казва в доклад на Европейския съюз, публикуван в Брюксел, предаде АФП. В България и Румъния 50% от гимназистите имат затруднения с четенето, математиката и природните науки спрямо едва 4,8% във Финландия, 12,1% в Ирландия и 13,6% в Естония. Целите, които ЕС си поставя в областта на образованието, предвиждат 15-годишните ученици, изпитващи затруднения с четенето, математиката и природните науки, в тази възрастова група изпитвали сериозни затруднения с четенето. Още по-лошо е положението при математиката. Около 24% от 15-годишните европейци са имали големи затруднения с тази учебна дисциплина през 2006 г. 20% от тях пък не са успели да достигнат задоволително ниво в природните науки. Някои страни силно са подобрили постиженията на учениците си между 2000 и 2006 г., най-вече в Полша и Германия. За сметка на това броят на младежите, изпитващи затруднения, рязко се е увеличил в Испания, Франция и Италия. Въпреки общо подобрение на резултатите в областта на образованието в ЕС, напредъкът е много бавен, подчертава докладът на Комисията. Броят на възрастните в трудоспособна възраст /25-64 г./ с ниско ниво на образование е намалил с повече от 1 милиона души от 2000 г. насам, но остава висок - 77 милиона души или около 30% от цялото население на ЕС. Напредък е констатиран в областта на изучаването на чужди езици в училищата, както и в мобилността на студентите.
БГНЕС
117
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар