Цената на новите документи стига до 250 лева
Най-скъпият от новите документи за самоличност ще струва около 250 лева. Това е сума, която още не е точно определена, но е прогнозна. Това съобщи пред БТА Мария Костадинова - началник на дирекция "Документи за самоличност" в МВР.
Срещу тази сума ще се отпечатва нов международен паспорт за осем часа, в който ще бъде вграден чип със снимка и пръстови отпечатъци на притежателя му. Обикновената поръчка ще е около 50 лв., а бързата за три дни - около 100 лв.
Издаването на нова лична карта се предвижда да струва около 20 лв., при бърза поръчка - 40 лв., а при експресна за няколко часа - 100 лв.
За шофьорската книжка ще се плаща между 25 и 125 лв.
Тези цени са приблизителни, все още не са одобрени окончателно. Новите документи ще са по-скъпи от сегашните, защото снимането и вземането на пръстовите отпечатъци ще става там, където се подава заявлението за преиздаване, уточняват от МВР. По този начин на хората ще се спести посещаването на фотостудио.
Подаването на заявления ще става във всяко РПУ, както и досега. Новите документи ще се изработват на 30 места в цялата страна - по едно във всяка област. В София пунктовете са четири, като в КАТ ще се работи за издаването на книжки, а в Областната дирекция на полицията в ж.к. "Гео Милев" - за документите на гражданите от Софийска област. Издаването на новите документи започва окончателно от март догодина.
Досега този старт беше отлаган няколко пъти. Биометрични данни ще имат само паспортите. Личните карти и шофьорските книжки ще се правят вече от друг материал, който е много по-издръжлив, а освен това ще има и вградени нови защити. Всички възрастни хора, които имат зелени паспорти ще продължат да ги ползват. Няма да сменят личните си карти и всички, които са притежатели на безсрочни документи за самоличност.
На всеки 5 години, когато изтича паспорта или 10 - за личните карти, ще се вземат нови биометрични данни от всеки. Разликата вече е, че заявлението няма да се попълва на ръка, а ще се отпечатва готово, попълнено с данните на човека. Ако в срок от две години нов документ с биометричен носител бъде изгубен или откраднат, ще може през интернет да се подаде форма за преиздаването му. Всеки за целта обаче трябва да има електронен подпис. За хората с увреждания, които не могат да се движат, са предвидени близо 80 мобилни станции за биометрични данни. След като бъде подадено заявление, специален екип ще посети лицето, за да му бъдат взети нужните пръстови отпечатъци и да му бъде направена снимка.
ДНЕВНИК.БГ
240
0
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Добави коментар