Социална реклама е намалила с почти една четвърт пушачите в Ню Йорк за последните три години, твърди вестник „Дейли Нюз”, позовавайки се на експерти. Главният герой на антитютюневата телевизионна реклама е бил мъж, на който му е изрязана част от ларинкса. Заклетият пушач в момента може да се храни само през дупка в гърлото. Зрителите стават свидетели на неговите мъки. Рекламата е струвала на градската хазна около 10 милиона долара. Експерти смятат, че именно тя се е превърнала в решителния аргумент, принудил много хора да се откажат от пушенето, а не данъчния натиск върху производителите на цигари и увеличаването на цените на тютюневите изделия с една трета. Ню Йорк също така е първият град в света, който въпреки негативната реакция от страна на собствениците на кафенета и ресторанти, забрани пушенето в заведения за обществено хранене.