От 1-ви април стартира новата система за електронни услуги през сайта на Община Шумен. Гражданите и фирмите ще имат възможност да получават различни удостоверения и разрешения. Това обяви на пресконференция днес Данаил Данчев, началник отдел „Европейски проекти“ в Общината. За целта е необходимо първо да се вземе електронен подпис, като се подаде заявление в Информационния център в сградата на кметството. С получените потребителско име и парола ще се влиза в новата секция на сайта shumen.bg, от която ще могат да се теглят наример удостоверения за наследници, за постоянен адрес или за платени данъци. В реално време ще могат да се проверяват и всички задължения към Общината. „Очакваме е-услугите да предизвикат по-голям интерес при фирмите и по-малко при гражданите“, каза Данчев. Новата система не предвижда плащанията на таксите и данъците да стават директно през сайта на кмета, а както досега това ще може да се прави на каса или по банков път. Електронните услуги са част от проекта „Община Шумен – Модерна администрация с мисъл за хората“ на стойност 277 400 лв., чрез който бяха финансирани и изградени безплатните Wi-Fi зони в града. ШУМ.БГ