Европейският инфоцентър в Шумен отбелязва Деня на потребителя
Безплатни информационни материали за правата на потребителите ще раздаде Европейския информационен център „Европа директно”. Това ще стане на 15 март, когато се чества Световния ден на потребителите. На ул. „Цар Освобадител” в сградата на Агробизнес център през целия ден шуменци ще получават брошури, включващи 10-те основни принципа на защита на потребителите в ЕС, както и информация относно безопасността и гаранцията на продуктите, финансовите услуги и потребителските кредити, прозрачността на цените, пакетните почивки, въздушния транспорт и безопаспасността на храните, несправедливи договорни условия и бизнеспрактики, които ползват над 490 милиона европейци. От брошурата може да се научи и какво прави ЕС за европейските потребители, как защитава правата и интересите ни и как да отстояваме тези права ако възникне проблем.
За първи път деня на потребителя е отбелязан на 15 март 1983 г., а 2 години по-късно ООН одобрява идеята той да стане Световен ден за защита на потребителите.
Датата на честване е определена по повод речта на американския президент Джон Ф. Кенеди, който на 15 март 1963 г. обявява пред Сената идеята за Закон за защита на потребителите. Тогава Кенеди посочва "четирите основни права на потребителя": правото на безопасност; правото на информация; правото на избор; правото да бъдеш чут. Впоследствие, са добавени още четири: правото да бъдат задоволени основните потребности; правото на обезщетение; правото на образование; правото на здравословна околна среда.
ШУМ.БГ
1415
13
asdf
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
тя
ВСИЧКО Е САМО НА БРОШУРИ!Аз не познавам човек, който е извоювал правото си на потребител.Ако има такъв,който си езакупил климатик от юлимекс и след рекламация са му обърнали внимание нека пише.
аз
егати службата
Анонимен
Може да е само на брошури, но поне ги имаме /правата/. А ще дойде време и да се спазват правилата.
3
Анонимен ти си голям оптимист бе.До като си плащат търговците никой няма да защити потребителите.
ХОРЕЙШИО
"ТЯ",ТИ СИ АПСОЛЮТНО ПРАВА !СОБСТВЕНИКА НА "ЮЛИМЕКС" НАПРАВО В ОЧИТЕ МИ КАЗА,ЧЕ ВОВАТА/ШЕФА НА КОМИСИЯТА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ/МУ Е ЛИЧЕН ПРИЯТЕЛ И МНОГО ДДОБРЕ СЕ РАЗБИРАТ.ТЕГЛИХ КРЕДИТ ЗА ДА СИ КУПЯ КЛИМАТИК,КОЙТО ТАКА И НЕ ПРОРАБИТИ..........И ВЪПРЕКИ,ЧЕ ДОБРЕ СИ ЗНАМ ПРАВАТА НЕ ПОСТИГНАХ НИЩО!
АКО СИ КУПИШ УРЕД ОТ "КАУФЛАНТ"ДОКАТО ТИ ПОПЪЛВАТ ГАРАНЦИЯТА ТИ ОБЕСНЯВАТ,ЧЕ ПРИ ПРОБЛЕМ ТИ СИ НОСИШ УРЕДА В СЕРВИЗА,А В ЗАКОНА Е КАЗАНО,ЧЕ ТРЯБВА ДА ГО ВЪРНЕШ НА ТЪРГОВЕЦА/МАГАЗИНА/
3
В магазина ти подменят техниката ако не тръгне или три дни от покупката се повреди.Ако сслед третия ден се повреди започваш да звъниш на сервиза посочен в гаранционната карта, но никой не ти се обажда или ти казват,че номера не е същия.Ако случайно се свържиш със сервиза и занесеш уреда за ремонт ще ти кажат,че повредата е станала,защото уреда енеправилно експлоатиран.Винаги се намира причина да се свали гаранцията.Ако занесеш кафемашина ще ти кажат, че я ползваш в барче или духалката е била на пода.Дано не се налага да ползвате сервиз щото винаги ще ви вземат парите.
Анонимен
Българинът няма навик да си знае задълженията, но винаги си знае правата. Четете си гаранционните карти и условията в тях - когато е записано, че уредът е само за домашно ползване би следвало да не се използва в барче, или когато се изисква да се монтира от специалист не следва да си го монтираме сами и после да се оправдаваме с магазинера, който не ни бил предупредил за това. И още нещо - когато си занесете уреда в магазина той след това отива до сервиза и т.н., а ако го занесете директно в сервиза просто си спестявате време. От магазина могат да ви влачат до 30 дена, а сервиза е заинтересуван да си получи по-бързо парите и следователно да ви отремонтира по-бързо уреда
3
Търговците единствено ги интересуват продажбите и никой не иска да издържа сервиз. Вносителите,(например тези на климатици)изискват от търговците техници за сервизни работници,но те използват монтажните групи,които не са компетентни и сменят платките докато тръгне.Единственото,което стряска търговеца е когато спреш да си плащаш лиизинга до отстраняване на дефекта.Запомнете,че момента когато правите рекламация, от наглите магазинери искайте да ви регистрират в тетрадката за проблеми,зашото до един месец не отстранят ли проблема те са длъжни да заменят стоката или да върнат парит.
невинния
Почти всички елактроуреди са без кабели???Голямо лапане ако отидете в сервиза иначе гаранция на кукуво лято.ха ха ха