Стартира общинска програма за превенция на агресията при децата
С лекция на университетски преподавател в Шумен стартира общинската прогрма „Превенция на агресията при децата от предучилищна възраст“, съобщиха днес на пресконференция в общината. Изпълнението на Програмата започва от 17.30 ч. в четвъртък, когато в Регионалната библиотека „Стилиян Чилингриов“ лекция на тема „Семейството като фактор за провокиране и превенция на агресивното поведение“ ще изнесе доц. Лучиян Милков.
ШУМ.БГ
1078
16
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
ник
Като преглеждам коментарите оставам с впечатлението,че преди това ние,възрастните,трябва да се научим да не сме агресивни;личният пример на всички нас е основата за добро възпитание на децата ни!
temida
всяка детска градина има остра нужда от психолог,който да работи с децата,педагозите и родителите.подхода на педагозите към децата е неправилен,което ги наранява и уврежда до голяма степен.
анонимен
Абсолютно съм съглаен с темида. Педагогическия подход в почти всички детски градини към децата е меко казано пренебрежителен. Педагозите си изливат гнева от личното си неудовлетворение, гнева към директора на нищо неподозиращите и невинни дечица.Родителите и те от своя страна правят същото и после се чудим защо децата ни са с висока степен на агресия.А какво да направят те - ДЕЦАТА, как да ви кажат "не ме обиждайте, просто ми обяснете какво искате от мен и ме обичайте"!!!
Учител
МЕМОРАНДУМ НА ЕДНО ДЕТЕ
• Не ме разглезвайте! Зная много добре, че не мога да получа всичко, което искам. Аз само ви изпитвам.
• Не се страхувайте да сте строги с мен! Аз го предпочитам. Това ще ми позволи да разбера къде ми е мястото.
• Не ме насилвайте! Това ще ме научи, че силата е всичко. Аз ще откликна по-лесно, ако ме убеждавате.
• Не бъдете непоследователни! Това ме обърква и ме кара да се измъквам по какъвто начин мога.
• Не ми обещавайте! Вие може да не сте в състояние да изпълните обещанието си. Това ще ме накара да не ви вярвам.
• Не ме карайте да се чувствам по-малък, отколкото съм! Аз ще го компенсирам, като започна да се държа като “важна клечка”.
• Не вършете неща вместо мен, които мога да свърша сам! Това ще ме накара да се чувствам като бебе и мога да продължа да ви използвам.
• Не ме критикувайте пред други хора! Аз ще възприема по-добре, ако разговаряте с мен спокойно и насаме.
• Не се опитвайте да обсъждате моето поведение в разгара на кавгата! По някои причини слухът ми в този момент е нарушен, а способността ми за контактуване още повече.
• Правилно е нещата да са такива, каквито “се изискват”, но е по-добре да поговорим за това по-късно.
• Не се опитвайте да ме поучавате! Вие бихте се изненадали колко добре знам какво е “добро” и какво е “лошо”.
• Не ме карайте да чувствам грешките си като грехове! Аз трябва да се науча да правя грешки, без това да означава, че не съм добър.
• Не искайте обяснение за лошото ми поведение! Понякога не зная защо съм се държал така.
• Не забравяйте, че обичам да експериментирам! По този начин се уча.
• Не ме предпазвайте от последиците! Аз имам нужда от опит.
• Не позволявайте страховете ми да предизвикват безпокойството ви! Така ще се страхувам повече. Вдъхнете ми смелост.
• Не забравяйте, че не мога да се справя без вашето разбиране и насърчение!
• Отнасяйте се с мен, както се отнасяте към приятелите си, и аз ще бъда също ваш приятел. Запомнете, че е по-лесно да се учиш от модел, а не от критик.
• Аз ви обичам много, обичайте ме и вие!
майка
Ако родителите и учителите вникнат в горното изискване на детето, агресията може да се трансформира в полезна дейност. Да опитаме! Това само може да ни помогне - на възрастните и най-вече на децата. Лекциите са остаряла форма.
Якия
Аз моя малкия винаги го пребивам, като прояви агресия. Трябва превенция иначе няма как.
невинния
Това са глупости.Поставяте детето на колена, под които има боб и след 10 минути ще си каже и къде е ....