Френският пазар за храни, признати за халал – разрешени за мюсюлманите – се разраства и става част от френските традиции. Износът на скъпи вина и изтънчени храни, които са в основата на френската хранителна индустрия, са пострадали сериозно от глобалната криза. В същото време пазарът на халал-храни се разраства бързо. Бумът остана незабелязан, докато верига за хамбургери не предложи халал-меню, което предизвика обвинения в "гетоизация", което подкопава френските твърдения за интеграция на малцинствата. Нарастването на пазара се дължи предимно на синовете на арабски и африкански имигранти, които искат да се наслаждават на кулинарните постижения на Франция, без да изневеряват на религията си. Това не е признак за изолация, а за интеграция на мюсюлманската общност, смята Антоан Бонел, директор на Търговското шоу за халал храни, проведено в Париж тази седмица. Мюсюлманите във Франция разширяват кулинарните си хоризонти – искат само удоволствието от френската кухня да не им тежи на душите. Очаква се продажбите на халал храни да достигнат 5,5 милиарда евро през 2010 г и да излязат на масовия пазр, подчертава Бонел. Думата “халал“ означава "законен" на арабски и се отнася до храна, приготвена според предписанията на Корана. /АФП