МТИТС: Пряко вулканично замърсяване над България няма
Пряко вулканично замърсяване до този момент над страната не е налично, съобщиха от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
До момент прогнозите са че вулканичната пепел няма да премине през въздушното пространство на страната. Според прогнозата на 17 април в 09:00 часа софийско време южната граница на облака от вулканична пепел ще достигне до границата между Румъния и Молдова, ще обхване северна Румъния, почти изцяло Унгария и Австрия ще достигне до Венецианския залив.
Вулканичната пепел, като явление, което е продиктувано от значителни вулканични изригвания започва да се разглежда активно след 1982 година. Причината, която провокира изследванията в тази област е първия случай на авиационно произшествие, вследствие на попадане в облак от вулканична пепел, регистриран на 24 юни 1982 година. Въздухоплавателно средство тип Боинг 747, при изпълнение на полет на височина 11 300 m по маршрут Куала Лампур Малайзия до Пърт Австралия, получава отказ на четирите двигатели. След спиране на двигателите, въздухоплавателното средство в продължение на 16 минути снижава с отказали двигатели от 11 300 m до 3 600 m, когато пилота успява да запусне три от двигателите и успешно да извърши аварийно кацане в гр. Джакарта.
Към днешно време Международната организация за гражданско въздухоплаване (ИКАО) разполага с 9 консултативни центъра за вулканична пепел. В Европа има 2 центъра:
Лондон с район на отговорност Великобритания и Северния Атлантик; Тулуза – континентална Европа и Африка, включително западна Русия и Индия. Тези центрове са оборудвани с мощни електронноизчислителни машини, които обработват огромно количество метеорологична информация. Входните данни са от наземни метеорологични обсерватории, метеорологични радари, геостационарни спътници разположени на 36 000 km, орбитални спътници, самолети, кораби и др. Данни за последното изригване на вулкана в Исландия: Име на вулкана: EYJAFJOLL; Координати: N6338 W01937; Височина на вулкана: 1666 m. /БГНЕС
Коментари
Добави коментар