Нови 11 електронни услуги въвежда от днес община Шумен, след въведените преди време за проверка и плащане на данъци. Те ще се ползват след издаване на сертификат от общината. Новите услуги включват възможност за получаване на документи по електронен път като искане за прихващане или възстановяване на недължимо платени данъци, такси, глоби и имуществени санкции или удостоверение за декларирани данни, удостоверение за платен данък и др. Гражданите могат да поискат още издаване на препис-извлечение от акт за смърт, издаване на удостоверение за постоянен адрес (при вече регистриран постоянен адрес), издаване на удостоверение за настоящ адрес (при вече регистриран настоящ адрес), издаване на удостоверения за идентичност на административен адрес, както и издаване на разрешения за ползване на паркоместа. По електронен път шуменци могат да направят регистрация на тютюнопроизводители, както и да им бъде издадено заверено копие на акт на общинския съвет. Община Шумен ще организира и проведе обучения за общински служители, бизнеса и НПО относно възможностите и ползите от прилагане на е-услуги в работата на администрацията. ШУМ.БГ