Три месеца след старта на най-новата и модерна медия в Шумен можем да отбележим, че проектът ни е успешен. На първи април ние обещахме на съгражданите ни по света, че ще вдигнем шум в мрежата, за да запознаем глобалното село с новините от нашия град, постиженията и загубите на местната общност. На първи април пожелахме да превърнем ШУМ.БГ в мястото, където се води градския разговор за бъдещето. Мястото за свободно излагане на мнения и позиции. На първи април обявихме, че ще превърнем ШУМ.БГ в първия професионално организиран медиен продукт от нашия град в Интернет. Три месеца по-късно можем да отчетем изпълнение на дадените обещания по всички показатели. Публикуваните от нас 4 345 информации са предизвикали близо 40 000 посещения. Аудиторията ни нараства с около 3 000 посетители за месец от общо четири континента. Най-последователните ни читатели, разбира се, са от България, но далеч не само, и такива, които живеят в Шумен. Картата на аналитичната ни програма вече не позволява да видиш очертанията на европейския континент от обозначенията на локациите на хората, които ежедневно четат ШУМ.БГ. Дневните ни читатели тръгнаха от кота 400 през април, 600 през май до 800 през юни. Радваме се на постоянен интерес от градове на западното и източното крайбрежие на САЩ, а, по някаква случайност, всеки ден от посещението на Джордж Буш в България отчитахме влизания от градчето Лангли. Чрез ШУМ.БГ, светът получи повече информация за медународния конкурс за пианисти и цигулари „Панчо Владигеров”, „Майските културни празници” и втория инвестиционен форум „Открий Шумен!”. Появата ни на пазара активира и почти всички наши медийни партньори да изнесат новините си в интернет пространството. За 90 дни постигнахме повече от очакваното и днес градът ни вдига поне 40 000 пъти повече шум в глобалното село. В седмичните ни анкети отчетохме близо 2000 кликвания, а информациите ни предизвикаха над 1000 коментара. Така, три месеца след своето създаване, ШУМ.БГ е единствената интерактивна медия в Шумен, която се превърна в мястото за свободно изказване на мнения и позиции. Според нас, политическата обстановка в страната определена от две предизборни кампании за тази година повиши градусите под политическите ни информации и това е нормално. За съвременната интернет среда е може би и нормално да се използват по-силни думи срещу опонентите във форума. Често си мислим обаче за хилядите наши съграждани от Северна Америка, Европа, Африка и Азия, които следят ожесточения ни, на моменти дребнав, разговор за политическата обстановка в града. Тогава нещата не ни се струват толкова нормални. Спазвайки основната си цел - да превърнем ШУМ.БГ в мястото за разговор на шуменци по целия свят - си позволихме да пуснем свободна игра под нашите информации. В крайна сметка за цивилизоваността на обществата се съди и по цивилизоваността на водене на разговорите в тях. Ние сме просто медия, а не образователна институция. Така че се извиняваме на онези наши читатели, които изпитват неприятни емоции при прочита на някой от коментарите. От друга страна, получилия се форум ни радва. Като журналисти с много контакти, можем да твърдим пред пишещите, че мненията им често стигат право до целта. Представяме си какво ще стане и по време на предизборната кампания за предстоящите местни избори. Пожелаваме ви успех и интелектуално ниво, за да се възползвате от силата на ШУМ.БГ. Първият професионално организиран в Шумен медиен продукт в интернет доказа, че интересът към интернет рекламата издува платната на новинарските сайтове. ШУМ.БГ е все по-привлекателно място за популяризирането на търговските марки и дейности на рекламодателите. В заключителната фаза сме на втората част от проекта, която ще представлява интернет портал за града под името „ШУМЕН СИТИ”. Така освен място за разговор сайтовете от нашата група ще се превърнат в един виртуален шуменски свят, където хората ще раговарят, спорят, купуват и продават. Благодарим на всички, които ни повярваха, че ще успеем да вдигнем шум в глобалното село. ШУМ.БГ