Липсата на архитектурен достъп до голяма част от училищата, недобре подготвените образователни учители за работа с деца и ученици със специални образователни потребности, недостатъчен ресурс на специализирани педагози, логопеди, психолози, както и липса на приемственост ЦДГ - училище са част от проблемите, които стоят за решаване. Това каза днес за ШУМ.БГ директорът на Ресурсен център за подпомагане интегрираното обучение и възпитание на деца и ученици със специални образователни потребности Антоанета Георгиева. Ресурният център участва в кръгла маса на тема „“Аз мога-дай ми шанс“ - Да подадем ръка на различните деца! „Всички деца могат да се смеят, да разбират, да работят, да помагат и играят само трябва да им дадем шанс. Това е и посланието ни, което ще отправим днес от този форум“, каза директорът. 233 деца и ученици със специални образователни потребности се обучават в областта. Те са разпределени в 26 групи и в 8 ЦДГ. Екипът на ресурсния център, който разполага с добра база, осъществява методическа и консултативна и диагностична дейност. В него работят 26 ресурсни учители, и по двама логопеди и психолози. Днес на кръглата маса бе представена дейността на центъра през последните 4 г. от създаването му през 2006 г., както и работата му по проект „Равен шанс-обмен на знания за интеграция на деца със специални потребности“ на Сдружение Фице-България. На форума бяха представени добрите практики на партньорство и сътрудничество на центъра с училища, както и бе подредена изложба на деца и ученици. ШУМ.БГ