Найлоновите чорапи, символ на женската сексуалност и нежната еманципация, навършиха 70 години от първата си поява. Първите "найлонки" се появяват на пазара на 15 май 1940 година в САЩ. Само през първата година са продадени 64 милиона чифта на цена от 1,35 долара, което днес се равнява на 21 долара за чифт. До преди появата на “революционното откритие”, жените са били принудени да носят вълнени чорапи, които са били доста тежки или копринени, които лесно са се късали. Найлоновите чорапи са измислени от американската компания Dupont, след като в лабораториите им е синтезиран полимер, който е позволил производството на влакна, "тънки като паяжина, но силни като стомана". Прототип на найлоновите чорапи за първи път е бил показан на Световната изложба през 1939 година заедно с още няколко революционни открития - от типа на цветната фотография, телевизори и различни ел. уреди. "Това беше голям успех, оказа се, че найлоновите чорапи могат да бъдат доста издръжливи", си припомни 95-годишната Мей Леви, една от първите жени, закупила продукта. "Връзката" между найлоновите чорапи и жените внезапно е била прекъсната след включването на САЩ във Втората Световна война. По време на военните години найлонът е използван за изработка на дъждобрани, а найлоновите чорапи повторно се появяват на пазара малко преди края на войната. /БГНЕС