По отношение на ОП „Транспорт” 2010-а година ще бъде година на подготовката на проекти и на стабилизирането на процедурите, а вече през 2011-а година като сме си написали домашното, че имаме проекти и всичко останало, ще имаме силната позиция. Това коментира в кулоарите на Парламента министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, предаде парламентарният репортер на БГНЕС. Все още страната ни не е преразгледала проектите, включени в ОП "Транспорт”, за да може да се извадят неприоритетните проекти. "Брюксел е сигнализирал и е казал категорично и ясно: "Ние нямаме нищо против да си преразпределите приоритетите в рамките на оперативната програма, но аз считам, че ние нямаме очите сега да го направим”, заяви той. Истината, според Плевнелиев, е, че нямаме проекти, нямаме ОВОС, нямаме и отчуждителни процедури. Министър Плевнелиев припомни препоръката на Брюксел за изготввянето на повече проекти, защото когато имаме повече – винаги можем да намерим финансиране. "Още в далечната 99-та година, когато е стартирала програма ФАР е трябвало по нея да се подготвят проектите за ИСПА, когато е стартирала ИСПА в далечната 2000-а година, е трябвало по нея да се подготвят проекти за ОП Транспорт”, обясни Плевнелиев и добави, че България е единствената държава в Европейската общност, която като че ли не работи на парче.Министърът припомни, че е обещал три магистрали – "Тракия”, "Марица”, "Люлин”, като се пошегува, че премиерът Борисов само добавя още и още. Още не могат да се направят отчуждителните процедури при гара Яна за изграждането на АМ "Хемус” поради липсата на средства. Там са необохидими над 23 млн.лв. mо проекти в пътния сектор от 2003 и 2007-а година, където са раздавани аванси по проекти, които след това не са стартирали. Държавата е предоставила тези аванси, но те още не са възстановени и затова ще си ги търси по съдебен път. Обшият им размер е 6.3 млн.лв. /БГНЕС