Доц. Д. Добрев: Започваме квалификационни курсове с учители, не ни удовлетворяват резултатите от зрелостните изпити
От тази година започваме квалификационни курсове с учители, които ще се провеждат под шапката на Регионалния инспекторат по образование. Не ни удовлетворяват резултатите от Държавните зрелостни изпити /ДЗИ/, особено по втория предмет. Това каза днес на пресконференция началникът на РИО в Шумен доц. Добромир Добрев по повод резултатите в областта от проведените държавни зрелостни изпити. От явилите се 931 зрелостници на изпита по география средната оценка е Среден 2.97, като от общия брой - 530 са получили слаби оценки, а отличните са две – една в ПГ по икономика и една в СОУ „В. Левски“ - Нови пазар. 42 са слабите оценки в Професионалната гимназия по машиностроене. Там са се явилите 47 ученици, а в средното общообразователно училище във Венец от 25 явили се – 25 са със слаби оценки. „Усеща се, че липсва мотивация, най-вече в професионалните гимназии, голяма част от тях нямат намерение за висше образование. Те си избират предмет, за да се явят на зрелостен изпит, а като се има предвид, че в последните две години от обучението си не учат география, резултатите са налице“, каза доц. Добрев. Той уточни, че вече се забелязва тенденция и в образователното министерство вторият изпит в професионалните гимназии да бъде по специалността. Най-високите оценки в областта по втори предмет са тези по английски език, където средния успех е Мн.добър 5.11 от явилите се146 души, като 58 са отличните оценки, сред които и 4 пълни шестици. Общият брой на явилите се зрелостници по втори предмет е 1817.
Средният успех на зрелостниците от държавния изпит по Български език и литература в областта е като миналогодишния – Добър 3.98. Най-добре представили се ученици са от ГПЧЕ „Н. Вапцаров“ с успех Мн.добър 5.37, следвани от ПМГ „Н.Попович“ - Мн.добър 5.26 и СОУ „Й.Е.Български“ с успех Мн.добър 4.60. Доц. Добрев отбеляза, че тази година с Мн.добър 4.56 са се представили и зрелостниците от ПГ по икономика.
Община Шумен е с най-висок среден успех по БЕЛ – Добър 4.17, а най-слабо представилите се са зрелостниците от Община Венец с успех от матурата – 2.92. Там са се явили 41 ученици, от които 24 са получили слаби оценки или 58.54%.
До дни ще бъде изготвен съпоставителен план за разликите между годишните оценки на зрелостниците по отделните предмети и тези от матурите, стана ясно още на пресконференцията.
ШУМ.БГ
1332
26
PGRpdiBjbGFzcz0iYWRzLXpvbmUiIGlkPSJhZHMtem9uZS16b25lMm5kcGFyYWdyYXBoIiAgCiAgICAgCiAgICAgCj4KICAgIAogICAgICAgIAogICAgICAgIAogICAgCjwvZGl2Pg==
Коментари
Анонимен
РОДИТЕЛИТЕ ВЪЗПИТАВАТ ДЕЦАТА СИ.
Анонимен
Предлагам следващата година така наречените експерти/некадърници барабар с шефа си/да си изберат едно училище, но не в Шумен, а например в община Венец,да отидат там да учат учениците и следващата година ще сравняваме резултатите.И тогава ще направим съпоставителен план и ще видим разликата.Ще обявим резултатите на пресконференция.Според мен това звено е напълно излишно, това са търтеи, които смучат пари от държавата.Предлагам на следващата пресконференция Добрев да обяви кой от подчинените му какво точно работи.
от стадото
Не съдете по себе си за хората.Който не е учител,да се хване(ако има диплома) за 1 година с ученици 6,7,8 клас.Всяко стадо има и водачи, и мърши!
от системата
Изявленията на доц. Добрев за пореден път показват че няма никаква представа от училищото образование. И нима се изненадва от резултатите. Ами как няма.
Той от колко години не е влизал в час. Да отиде да изкара една година във Венец да видим като е такъв голям специалист как ще си вземат матурата по Философия.
Ама то е много лесно. ВИНАГИ учителят е виновен и то за всичко.
И сто курса да направи резултатът ще е същия.
Ясно ми е що е цялата работа.
И на мен ще ми е неприятно като отида в МОМН и като направя класация по области да сме на последните места. Ама това е. Работи се с материала на клиента.
бивша ученичка
Като чета злобните и неграмотни коментари тук ми става жал за учителите, а и до известна степен за учениците.Вижте, мили родители, до преди няколко години и аз бях ученичка, минах през 2 от шуменските училища, и завърших с отличен успех.Мога с пълна увереност да твърдя, че учителите ми (почти всички от които преподават и до днес)са отлични педагози и с много труд и воля са ме учили и възпитавали.Но причината беше и в самите нас, учениците.Бяхме мотивирани, любознателни, старателно подготвени.В часовете обстановката беше спокойна, а нашата подготовка беше резултат от двустранен процес.Днес, за съжаление, процесът е едностранен - учителят остава без нерви, глас, а често и без надежда, че някой ще си направи труда да си размърда мозъчното вещество.По-голяма част от учениците са мързеливи, немарливи и зле възпитани.И тук идва и вашата роля, уважаеми родители!Вие плюете учителите, готови сте да ги заплашвате и едва ли не ги убеждавате колко много знае вашето дете, пък видиш ли..имало двойки.А колко пъти се включихте в неговия учебен процес?Колко пъти отидохте на родителска среща или консултация, погледнахте начервеното му контролно или го попитахте как е минал денят му в училище?Контролирате ли безразборното му "киснене" пред компютъра, вниманието, което обръща на външния си вид (под формата на какви ли не гримове и прически, неподходящи за възрастта му) за сметка на липсата на учебници, тетрадки..Вие сте първата брънка в колелото..Вие трябва да обяснявате на децата си каква е ползата от образованието и да бъдете активен участник в обучението им!И накрая: матурите тази година са напълно актуални и съобразени с учебния материал, направих си труда да прегледам повечето от тях..и повярвайте ми, успявам да изкарам над 2/3 правилни отговори, макар че моят 12ти клас беше преди 6 години..знанието и усърдното учене си дават резултатите дори и днес!А това, че вашите деца не могат да изкарат и по 10 точки от 50 възможни, със сигурност не е проблем на учителите.
Пепеляшка
Скъпи родители колко лева сте дали за учебници и колко Ви излезе бала на Вашето дете? Колко от Вас са подарили книга на детето си? Усетихте ли когато детето Ви се влюби за първ път? Колко от Вас купуват цигари на детето си? Колко време отделяте да си поговорите вечер? На колко родителски срещи сте ходили и какво направихте след това? Познавате ли приятете на Вашите деца?..........Вие като ученици какви бяхте? НЕ СТАВА С МАГИЧЕСКА ПРЪЧКА МАТЕРИАЛА ДРАГИ МАТЕРИАЛА... И УСЛОВИЯТА ПРИ КОИТО СЕ СЪХРАНЯВА
Анонимен
ЖАЛКО,че родителите сигурно са "заети" и няма да могат да прочетат редовете от 03:06 и 05:27!Който ги е писал дано открито се заеме с тези проблеми в обществото ни!
настоящ учител
Срам, позор , о, български народе!!
Чета и недоумявам, колко помия по учителството, и колко обвинения за мързела на децата, незаинтересоваността на родителите и удобството да очерним ранимия!!
Скъпи родители, които намерихте време да пишете тук-а не намерихте такова да поговорите с детето си, да го МОТИВИРАТЕ, да го заведете на театър, да му купите книга...По-важно за вас 12 години е било -то да бъде модерно, голяма работа ако е неграмотно, да знае всички чалга песни-за какво му е да учи стихове, да разчита на лакти-за какво са му знания, да му обясним колко саму тъпи учителите за да му вменим самочувствие-няма значение скакво ние родителите ги превъзхождаме--ЕЕЕне се сърдете на учителството-вие, скупи родители "заработихте" тези резултати на ДЗи за децата си.