Общинска администрация остави за следващата сесия отговора на питането на общинския съветник Васил Тодоров за изпълнение на приетите мерки за подобряване на контрола върху концесионния договор с БКС. Според Тодоров още в края на м.г. ОбС е приел предложените от администрацията мерки за подобряване на изпълнението му, както и методика за контрол и отчет на дейностите на концесионера. Мерките са включвали и структурни промени в състава на Дирекция „Инспекторат” с оглед на осъществяване на ежедневен контрол по сметосъбиране, сметоизвозване и депониране. Тодоров пита как се осъществява ежедневния контрол върху сметопочистването, сметоизвозването и депонирането в това число монтирани ли са GPS-системи, внедрена ли е информационната система за управление на отпадъците на входа на Регионалното депо, кога и в кой момент от технологичната верига се измерва ежедневно количеството на отпадъците в куб. метри, по какъв начин и от кое длъжностно лице? Сред поставените от общинския съветник са още и въпросите - кои длъжностни лица ежедневно приемат и оценяват изпълнението на възложените дейности по квартали, кое е лицето отговарящо за почистване на водооточните шахти и колко средства са постъпили от актове съставени от служители на Общината през последните 3 години за нарушениея и как са изразходвани? Отговорите ще бъдат предоставени в писмен вид на следващата сесия, стана ясно днес на заседанието на общинския съвет. Питането на Тодоров е и във връзка с връчения в началото на годината доклад на Сметната палата за финансовото управление на общината за периода 2007 – 2008 г. Констатациите в него за управлението на средствата от такса „Битови отпадъци ”, според него, са повече от негативни. Тодоров цитира някои от тях, посочени в доклада: „така представените план-сметки са формални, не съответстват на реално необходимите обеми и водят до необоснованост на определените такси за битови отпадъци”...„при извършените дейности по чистотата не е прилаган механизма за ежемесечно възлагане на конкретни обеми”.....„текстът на съставените протоколи навсякъде е стандартен , без констатирани нарушения” и „през 2007 и 2008 година за останалите 26 населени места са включени разходи без да се извършва дейност като за отчитането ежемесечно са подписвани двустранни протоколи и са представени в общината”. ШУМ.БГ