Нелегалните автомобилни превозвачи на автогарите ще се спират незабавно от движение и ще им се свалят номерата. Това каза министърът на транспорта Александър Цветков на съвместна пресконференция с изпълнителния директор на Параходство “Български морски флот” (БМФ) Христо Донев, предаде репортер на БГНЕС. Той обясни, че именно нелегалните превозвачи са големият проблем на бизнеса. Ефективно този проблем ще бъде решен с промените в Закона за автомобилните превози, които се очакват да се приемат след лятната ваканция на депутатите. Министър Цветков определи мерките, които са предложили като "решителен удар срещу нелегалните превозвачи". Транспортният министър припомни, че 50% процента от автогарите не отговарят на условията, заложени в нормативите. Засега глобени няма, тъй като предстои повторна проверка. Ако и тогава нарушенията не бъдат отстранени, то ще има санкционирани, а може да се стигне и до отнемане на лицензи, обясни Цветков. На пресконференцията бе обявено, че до края на годината БМФ ще има 10 нови кораба. Те ще струват 260 милиона долара. До момента са купени 4. Само те струват 115 милиона долара. Предстои да бъдат купени още 6. Първите два кораба, които вече са в БМФ се казват “Родина” и “България”. Те са построени в Китай в началото на тази година. “Родина” и “България” са четвъртите поред кораби в историята на компанията, които носят тези имена. И двата кораба вече изпълняват първите си рейсове. За “Родина“ той е от Саудитска Арабия до Бразилия, а за “България”, той е от Китай до Индия. До 10 август БМФ ще придобие и другите два кораба, които вече са купени. Те ще се казват “Витоша” и “Странджа”. Новите кораби ще осигурят около 200 нови работни места, каза изпълнителният директор на БМФ Христо Донев. Той припомни, че миналата година са били направени съкращение при подбор на работещите в БМФ. Капитан Донев обясни, че около 30 000 български моряци плават на кораби по цял свят. Средното заплащане на моряк е равно с това на строителен работник преди кризата, каза председателят на морския синдикат–Варна Красимир Вълчев. Той обясни, че в момента имат 25 кораба, които плават под чужд флаг. Това позволява на тях да се наемат работници от всякакви националности. По данни, обявени от министъра на транспорта, за последните 2 години с 50% са намалели български кораби, които плават под роден флаг. За да се пресече тази тенденция на отлив и корабите да плават под чужд флаг в края на миналата година са направени промени в данъчните закони, а тази година предстои окончателното да бъдат приети и промени в Кодекса за търговско корабоплаване. Това най-вероятно ще стане през септември. След като са променили данъчните закони, например 4 кораба са се върнали и вече плават под български флаг. Красимир Вълчев обясни, че пред промените моряците получавали заплатата си в лева и във валута, а след промените в лева. Изпълнителният директор на БМФ обаче отказа да направи какъвто и да е коментар за техния кораб “Панега”, който бе отвлечен в Аденския залив. Той бе категоричен, че “когато получа някаква информация, която мога да дам, ще го направя. Досега не мога да дам сериозна информация”. Българският кораб "Панега" с 15 наши сънародници на борда беше отвлечен на 11 май тази година и след пристигането му в пристанище на южния бряг на Сомалия от БМФ и от Министерството на външните работи отказват информация за преговорите с мотива, че това ще ги затрудни. /БГНЕС